Forum BMW3ER

Mechanika & Eksploatacja - Bmw E36 318 IS kręci a nie pali ...

PatrykE36 - 17-06-13, 18:03
Temat postu: Bmw E36 318 IS kręci a nie pali ...
Panowie pomocy!

Mam problem ze swoją Bawarką...
Wczoraj jeździła jakby nigdy nic a dzisiaj odpaliłem auto i po chwili zgasło.. i już nie odpaliło ... Silnik kręci ale nie odpala. Możliwe żeby z dnia na dzień siadła pompa paliwa? Z tego co zobaczyłem to chyba są 2 pompy? Na którąś zwrócić szczególną uwagę? Może jakieś inne sugestie? Dodam że auto nigdy nie widziało rezerwy wiec tak od razu może nie siadła..
Jak by ktoś miał jakąś dobrą rade bądź miał chwile wolnego czasu w Wawie to mógłby pomóc :)

Moje auto to BMW E36 Coupe 1.8IS 92r. silnik M42

Pozdrawiam
Patryk

KOPYCIARZ - 17-06-13, 18:07

bezpiecznik 18 od pompy paliwa jest i przekaźnik nr 1 od pompy paliwa jest. do sprzwdzenia na początek. potem do sprawdzenia czy jest iskra na swiecach, jeżeli pompa będzie pompować paliwo, sciagnij wężyk z liwsty wtryskowej.
hoooliboy - 17-06-13, 18:52

Ja tak też miałem i wypadął zaslepka z kłowicy od napinacza i rozrzad sie przekrecił :(
tomcio1000 - 17-06-13, 18:53

PatrykE36, a jak na dodatek nie bedzie iskry to znaczy ze ci padl czujnik polozenia walu t on jest odpowiedzialny za dzialanie pompy podczas krecenia i iskre :D
KOPYCIARZ - 18-06-13, 04:18

tomcio1000, tak samo jak w peugeocie :D no niezle. nie spodziewałem się :)
Guinamo - 18-06-13, 11:29

Ostatecznie jeszcze moze byc zatkane sitko na pompie paliwa (ja tak mialem raz). Ogolnie czy pompe slychac po wlaczeniu zaplonu??
MIKUr1 - 18-06-13, 12:01

Do sprawdzenia jeszcze przekaźnik główny silnika.
PatrykE36 - 18-06-13, 16:56

Nie bardzo mam z kim sprawdzić czy słychać pompę auto stoi przy samej ulicy i trochę głośno jest... Sprawdziłem bezpiecznik i przekaźnik też wydaje się być ok..

Aleee myślę sprawdzę czy iskra jest .... chce wyciągnąć świecę i po zdjęciu przewodu cała zalana olejem 2 to samo dopiero 3 i 4 są ok.

Co się mogło stać? Da się jeszcze uratować?

PatrykE36 - 18-06-13, 18:55

MIKUr1, A który to przekaźnik? Jakieś szczególne objawy?
Kensey - 19-06-13, 09:08

Uszczelka na deklu Ci nie poszła czasem ?
yeahman - 19-06-13, 10:06

Pod fajkami kabli czasem się zbiera syf, tez u siebie tak miałem, wyczyść to dokładnie i fajki od kabli także, wykręć jedna świecę przyłóż do masy zobacz czy jest iskra.

Pompa paliwa jest tylko jedna, pod tylna kanapa od strony pasażera, zdejmij dekiel zdejmij wężyka, wsadź innego w butelkę i kręć to sprawdzisz czy paliwo leci ale sensowniej jest od razu sprawdzić wtryski, wykręcić listwę wyjąc i zobaczyć czy cieknie paliwo na rozruchu powinno tryskać.

Jeśli wszystko będzie ok doczołgaj się na diagnostykę bo to może być sterownik silnika, czujnik wału, lambda i inne duperele za czym nie trafisz.

PatrykE36 - 19-06-13, 16:56

yeahman, Próbowałem odkręcić świecę ale oryginalnym kluczem do świec nie szło odkręcić ... Albo ja nie mam siły albo są tak zapieczone nie chciałem świecy ukręcić i dałem sobie spokój na razie.


Edit!

Odpaliło! :)

Winowajca przewód zapłonowy! Urwany był trzpień na cewce 4 cylindra ... Szybko do sklepu, przewodów oczywiście na miejscu nie było... więc wziąłem uniwersalny zobaczyć tylko czy odpala...

Dzięki Panowie za sugestie!

Pozdro
Patryk

Marcinp - 19-06-13, 20:41

Jak już odkręcisz te świece, to ja przy każdej wymianie smaruję delikatnie podkładkę i gwint nowych świec smarem miedzianym, jest żaroodporny. Nigdy nie mam problemów z odkręceniem.
Pzdr

PatrykE36 - 19-06-13, 22:08

Marcinp, Jak będe zmieniał to na pewno tak zrobię :)
yeahman - 20-06-13, 08:49

Świece najlepiej dokręcać kluczem z momentem na ustawieniu 12-13. Generalne jest to bardzo ważne ze względu właśnie przekręcenia gwintu (jeśli się urwie trzeba ściągać głowice by rozwiercić pozostałości świecy), świeca też od zbyt mocnego przykręcenia przyjmuje zbyt dużo ciepła z głowicy co także wpływa negatywnie i masa innych detali jeśli mielibyśmy już wchodzić w szczegóły :P
PatrykE36 - 20-06-13, 19:56

***uwra za wcześnie się pochwaliłem ...

Idę do auta chce dzisiaj odpalić i znowu to samo Łoo Matko Bosko co to może być bo już nerwowo nie wytrzymam ...

PatrykE36 - 22-06-13, 09:38

Przewody wymieniłem i auto dalej nie pali...

W skrzynce bezpieczników jakiś kombinacje były.. ktoś wie czemu może to coś służyć?


Marcinp - 22-06-13, 11:28

Nikt Ci nie odpowie, bo jak sam to nazwałeś to kombinacje, z typu co poeta miał na myśli, za to elektrycy to uwielbiają...
Możesz to rozłączyć i patrzeć co przestało działać.
Pzdr

MIKUr1 - 22-06-13, 13:18

Zamek centralny przestanie działać. Przecież widać który to bezpiecznik :P Pytanie tylko po co to. Może to mieć jakiś związek z usterką, ponieważ jak centralny zamek jest zablokowany to auto nie dychnie. Nawet auta bez EWSu w module zamka miały "zabezpieczenie" kradzieżowe.
PatrykE36 - 22-06-13, 17:31

Ale o co chodzi że auto pali ale co drugi dzień :14: :14: na pompie są dwie wtyczki i sprawdzałem nie podaje prądu... bezpiecznik jest ok przekaźnik podmienię w poniedziałek i zobaczymy może to to...
Marcinp - 22-06-13, 18:29

A jak sprawdzasz czy idzie napięcie na pompę, to ktoś kręci Ci rozrusznikiem?
PatrykE36 - 22-06-13, 18:36

Marcinp, No tak ... i dalej nic ...
Marcinp - 22-06-13, 21:57

Trzeba sprawdzić teraz przekaźnik pompy, a następnie czy dochodzi do niego masa i zasilanie. Pzdr
PatrykE36 - 28-06-13, 10:29

Przepatrzyłem wszystko ...

1.Wychodzi no to że musiał być nie dociśniety przekaźnik od pompy? Dlatego nie było napiecia na pompie.
2. Napiecie na pompie jest czyli szukam dalej (bo nie pali) okazało się że kabel od masy był przyjarany jakiś. Poprawka, odpalam i chodzi :piwo: :piwo:
3. Ale żeby nie było na dobrze coś przerywa, dławi się nie wchodzi na obroty ...
Szybko kupiona pompa wielkie dzieki dla landrinito, za szybką wysyłkę i zaufanie :piwo:

IS już hasa po drogach :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group