Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Współpraca z forum: bmw3er@bmw3er.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
m50b20 po nagrzaniu świruje
Autor Wiadomość
helwo 


BMW: e36
Imię: Karol
Silnik: m50b20
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 53
Skąd: Jarocin
Wysłany: 09-01-17, 23:27   m50b20 po nagrzaniu świruje

Witam, od paru dni mam problem z e36 m50 b20... chodzi o to, że auto po rozgrzaniu zaczyna świrować, telepie silnikiem z wydechu słychać ewidentne wypadanie zapłonu coś jakby silnik nie pracował na wszystkich cylindrach. Po dodaniu gazu auto łapie strasznego muła, strzela w kolektor ssący dopiero wciśnięcie gazu do oporu powoduje wzrost obrotów, mimo to słychać, że auto nie ma mocy. Dodam jeszcze, że strasznie śmierdzi benzyną z wydechu.

Wymieniłem już
świece
sprawdziłem cewki multimetrem
przekładałem czujnik położenia wałka rozrządu (używany)
przeczyściłem drucik w przepływce
odpinałem sondę.. brak reakcji

Jutro wymieniam uszczelki kolektora ssącego bo wydaje mi się, że słychać świst a do tego luźna była 1 ze śrubek.

Wymieniłem także czujnik temp. cieczy (ten niebieski) org. był VDO 1709967 wym. na Boscha 0280130026. Po jego odpięciu obroty wskakują na ok 2 tysiące i silnik pracuje delikatnie lepiej a po chwili znów telepanie, szarpanie i strzały w dolot.

I tak próbowałem diagnozy komputerowej ale nikomu nie udało się połączyć ze sterownikiem.. ok. 5 różnych interfejsów.

Pytanie co to może być i co jeszcze sprawdzić?? Czy możliwe jest, że czujnik położenia wału daje takie objawy dopiero po rozgrzaniu??
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1751
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 09-01-17, 23:48   

Czy auto ma EWS? Bo pewnie to jest przyczyną problemów z połączeniem.... Próbowałeś DISem?
_________________
 
 
 
helwo 


BMW: e36
Imię: Karol
Silnik: m50b20
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 53
Skąd: Jarocin
Wysłany: 10-01-17, 07:36   

Brak EWS rocznik 92
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1751
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 12-01-17, 13:20   

Skoro brak Ews to poczytaj o przerobionym skrypcie do inpy. To się chyba kryło pod nazwą e34 m50b25 without ews a robił to chyba sam FAL.
_________________
 
 
 
helwo 


BMW: e36
Imię: Karol
Silnik: m50b20
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 53
Skąd: Jarocin
Wysłany: 15-01-17, 22:36   

Nie ma w okolicy nikogo ogarniętego kto da rade się z tym autem podłączyć niestety.. metoda po omacku to jedyne wyjście.

Lewego powietrza nigdzie nie ciągnie, uszczelki jak pisałem nowe.
Cewki podmieniałem i żadnej różnicy nie ma.
Po odpięciu przepływki jest baardzo delikatny skok obrotów i telepie dalej ale już chętniej się wkręca.

Czujnik wałka zmierzony multimetrem i wygląda, że jest ok. Jeśli chodzi o czujnik wału to sparciała jest izolacja ale rezystancja wygląda dobrze tj. ok 520 Ohm w temp ok 10*C także zakładam, że w 20*C będzie katalogowe 540-550. No chyba, że jest przebicie i czujnik niby działa niby nie.

Zwróciłem ostatnio uwagę, że dzieje się to po wyjściu wskazówki temp. za niebieskie pole.
Dodam jeszcze, że auto na gazie zachowuje się w taki sam sposób

Sonda zmierzona i po przegazowaniu wychodzi 1,12V czyli chyba nie bardzo skoro Bosch ma sondy 1V??.
 
 
helwo 


BMW: e36
Imię: Karol
Silnik: m50b20
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 53
Skąd: Jarocin
Wysłany: 21-01-17, 22:07   

Zrobiłem dziś pomiar kompresji i wychodzi mniej więcej po 15bar na każdy tłok.

Wymieniona została także sonda i przepływomierz - bez zmian.

Najdziwniejsze jest to, że po odpaleniu autko pracuje aż miło wystarczy, że wskazówka temperatury wyjdzie z niebieskiego pola.. dosłownie muśnie czarne i silnik zaczyna przebierać, strzelać w kolektor, ma problemy z wejściem na obroty.

Zajrzeliśmy dziś także do komputera i wygląda jakby kiedyś była tam woda, parę lutów miało dziwny biały osad, niektóre nóżki były dziwnie krótkie.
Może to jest przyczyną tej dziwnej pracy oraz tego, że auto nie daje się zdiagnozować??
Jakby ktoś miał kompa od m50b20 Bosch to proszę o PW.

Doradźcie co jeszcze sprawdzić bo walczymy z autem od początku roku.
 
 
helwo 


BMW: e36
Imię: Karol
Silnik: m50b20
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 53
Skąd: Jarocin
Wysłany: 23-01-17, 18:19   

Coś takiego się dzieje.. wystarczy, że wskazówka temp. dotknie czarne pole

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
 
 
Naymad 
motodeviant



BMW: e36 320i
Silnik: m50B20nv
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 11 razy
Wiek: 30
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 230
Skąd: Kielce
Wysłany: 24-01-17, 14:39   

U mnie dokładnie takie objawy powodowała uszkodzona sonda lambda.

Wypnij pomarańczowy przekaźnik sondy, auto po kilku chwilach wejdzie w tryb awaryjny.
Bez sondy w m50 na boschu można jezdzić, nie pali nawet specjalnie więcej.
Ja nawet bez sondy na hamowni byłem i 147km wypluł :hyhy:
_________________
łutututututututu
 
 
helwo 


BMW: e36
Imię: Karol
Silnik: m50b20
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 53
Skąd: Jarocin
Wysłany: 24-01-17, 22:14   

Próbowałem, odpinałem wszystko po kolei ... zamówiłem inne ECU bo coś mi się wydaje, że to jego wina.. (mam nadzieję :)
 
 
helwo 


BMW: e36
Imię: Karol
Silnik: m50b20
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 53
Skąd: Jarocin
Wysłany: 27-01-17, 22:33   

Ogarnięte.. wymiana DME i problemy zniknęły. To tak dla innych osób które będą miały podobne problemy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 13