Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Współpraca z forum: bmw3er@bmw3er.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
m50b20 po nagrzaniu świruje
Autor Wiadomość
helwo 


BMW: e36
Imię: Karol
Silnik: m50b20
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 49
Skąd: Jarocin
Wysłany: 09-01-17, 23:27   m50b20 po nagrzaniu świruje

Witam, od paru dni mam problem z e36 m50 b20... chodzi o to, że auto po rozgrzaniu zaczyna świrować, telepie silnikiem z wydechu słychać ewidentne wypadanie zapłonu coś jakby silnik nie pracował na wszystkich cylindrach. Po dodaniu gazu auto łapie strasznego muła, strzela w kolektor ssący dopiero wciśnięcie gazu do oporu powoduje wzrost obrotów, mimo to słychać, że auto nie ma mocy. Dodam jeszcze, że strasznie śmierdzi benzyną z wydechu.

Wymieniłem już
świece
sprawdziłem cewki multimetrem
przekładałem czujnik położenia wałka rozrządu (używany)
przeczyściłem drucik w przepływce
odpinałem sondę.. brak reakcji

Jutro wymieniam uszczelki kolektora ssącego bo wydaje mi się, że słychać świst a do tego luźna była 1 ze śrubek.

Wymieniłem także czujnik temp. cieczy (ten niebieski) org. był VDO 1709967 wym. na Boscha 0280130026. Po jego odpięciu obroty wskakują na ok 2 tysiące i silnik pracuje delikatnie lepiej a po chwili znów telepanie, szarpanie i strzały w dolot.

I tak próbowałem diagnozy komputerowej ale nikomu nie udało się połączyć ze sterownikiem.. ok. 5 różnych interfejsów.

Pytanie co to może być i co jeszcze sprawdzić?? Czy możliwe jest, że czujnik położenia wału daje takie objawy dopiero po rozgrzaniu??
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1744
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 09-01-17, 23:48   

Czy auto ma EWS? Bo pewnie to jest przyczyną problemów z połączeniem.... Próbowałeś DISem?
_________________
 
 
 
helwo 


BMW: e36
Imię: Karol
Silnik: m50b20
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 49
Skąd: Jarocin
Wysłany: 10-01-17, 07:36   

Brak EWS rocznik 92
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1744
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 12-01-17, 13:20   

Skoro brak Ews to poczytaj o przerobionym skrypcie do inpy. To się chyba kryło pod nazwą e34 m50b25 without ews a robił to chyba sam FAL.
_________________
 
 
 
helwo 


BMW: e36
Imię: Karol
Silnik: m50b20
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 49
Skąd: Jarocin
Wysłany: 15-01-17, 22:36   

Nie ma w okolicy nikogo ogarniętego kto da rade się z tym autem podłączyć niestety.. metoda po omacku to jedyne wyjście.

Lewego powietrza nigdzie nie ciągnie, uszczelki jak pisałem nowe.
Cewki podmieniałem i żadnej różnicy nie ma.
Po odpięciu przepływki jest baardzo delikatny skok obrotów i telepie dalej ale już chętniej się wkręca.

Czujnik wałka zmierzony multimetrem i wygląda, że jest ok. Jeśli chodzi o czujnik wału to sparciała jest izolacja ale rezystancja wygląda dobrze tj. ok 520 Ohm w temp ok 10*C także zakładam, że w 20*C będzie katalogowe 540-550. No chyba, że jest przebicie i czujnik niby działa niby nie.

Zwróciłem ostatnio uwagę, że dzieje się to po wyjściu wskazówki temp. za niebieskie pole.
Dodam jeszcze, że auto na gazie zachowuje się w taki sam sposób

Sonda zmierzona i po przegazowaniu wychodzi 1,12V czyli chyba nie bardzo skoro Bosch ma sondy 1V??.
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 13