Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Współpraca z forum: bmw3er@bmw3er.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
dolot/wydech
Autor Wiadomość
Bialass 
Nowy User - Witamy ;)

BMW: e36
Imię: Daniel
Dołączył: 13 Sty 2018
Posty: 2
Skąd: Przasnysz
Wysłany: 04-02-18, 13:05   dolot/wydech

Witam, pytania kieruje do osób ogarniających temat mianowicie 1.8is co podziałać z wydechem i dolotem żeby podnieść jej moc? Proszę bez zbędnych komentarzy żeby zmienić silinik itp musisz być is i nic tego nie zmieni :)
 
 
The Polak 


BMW: e36
Imię: Robert
Silnik: m52b20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 23 razy
Wiek: 27
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 1740
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 04-02-18, 14:43   

Z tego co się kiedyś orientowałem to na seryjnym kolektorze nie było zbytnio z czym podziałać. Grzebałem w m42, nie wiem co tam u Ciebie jest. Ja wywaliłem tylko podgrzewanie przepustnicy i włożyłem stożek. Ale wątpię, że on coś daje poza dźwiękiem. U mnie był wymuszony przez brak miejsca. Wszelkie info jakie znalazłem odnośnie grzebania w isie jest na m42club. Podobno można coś pokręcić wałkami i to dopiero daje odczuwalne efekty.
_________________

 
 
 
Bialass 
Nowy User - Witamy ;)

BMW: e36
Imię: Daniel
Dołączył: 13 Sty 2018
Posty: 2
Skąd: Przasnysz
Wysłany: 05-02-18, 22:47   

Skoro tak to jaki kolektor dolotowy można założyć żeby coś podziałać?
 
 
The Polak 


BMW: e36
Imię: Robert
Silnik: m52b20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 23 razy
Wiek: 27
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 1740
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 06-02-18, 07:57   

itb, albo od razu turbo.
_________________

 
 
 
potejtos 


BMW: E36 sedan
Silnik: M42B18
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-02-18, 12:59   

Poszukaj na stronie BMW challenge jest opisane jak dojść do 160km = ostre wałki + program.
Modyfikacje dolotu / wydechu inne niż ori zazwyczaj działają w drugą stronę niż oczekiwana.
Jeśli dolot to tylko odizolowany termicznie. Zmiany długości/średnicy raczej na minus. Wydech - zbytnie odprężenie silnika przez wycinkę tłumików/kata też na minus.
Jak już zrobisz wałki i będzie mało, można zmienić kompa, wywalić przepływkę i stroić ponownie na Ecu Masterze. Można też zwiększyć pojemność zmieniając wał+tłoki.

Wałki - ok. 2000pln
Program - ok. 600-1000pln
Ecu Master - 800pln + montaż + strojenie
ITB Dbials - 1500 EUR

http://www.dbilas-shop.co...6_282_6046.html

Alternatywna droga to montaż turbo lub kompresora.

Inne mody, które można wykonać we własnym zakresie, w miarę tanim kosztem, ale nie spodziewaj się cudów:
- wywalenie przewodów zapłonowych i ich zastąpienie cewkami z M52/M50 itd.
- wywalenie wisko i jego zastąpienie elektrycznym wiatrakiem,
- jeśli jest to zmiana dwumasy na lżejsze, sztywne koło z M40,
- wywalenie podgrzewania przepustnicy,
- podkładka pod kolektor dolotowy,
- kombinacji z przestawianiem wałka nie polecam, motor źle pracuje na wolnych (faluje, gaśnie), różnicy w osiągąch nie odczułem.
_________________
E36 316i z silnikiem 1.8is M42.

Byłe:
E30 coupe M42
E30 coupe M40 1.8
 
 
Szczurek 



BMW: E46 320CI Coupe
Imię: Damian
Pomógł: 98 razy
Wiek: 31
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2275
Skąd: Łódź

Wysłany: 07-02-18, 15:58   

apetyt rośnie w miarę jedzenia...
 
 
potejtos 


BMW: E36 sedan
Silnik: M42B18
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-02-18, 10:34   

http://www.zibisoft.pl/index.php?ida=31

Tutaj spec. innego silnika zbudowanego przez K.Walendę:

Silnik 1,8 is o mocy 209 KM i 217 NM obr max 7400 /min, 4 przepustnice DBilas Dynamic, sterowanie silnika Ecumasterem, strojenie na hamowni w firmie PROMOTOR, układ wydechowy 4w1 przelotowy ze stali nierdzewnej 2,5”

Wykres w linku:
http://www.gieldaklasykow...0-pln-warszawa/
_________________
E36 316i z silnikiem 1.8is M42.

Byłe:
E30 coupe M42
E30 coupe M40 1.8
 
 
Maro328i 


BMW: E36 qp
Silnik: S50b32
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Lut 2013
Posty: 149
Skąd: KONIECPOL
Wysłany: 16-02-18, 19:57   is

hej , tylko czasem nie próbuj zamieniać oryginalnej puszki filtra na stożek ;) strata momentu gwarantowana - sprawdzone
_________________
jeśli udało mi się pomóc - kliknij "pomógł"
 
 
Kamilczan 


BMW: E36
Imię: Kamil
Silnik: M44b19
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 1 raz
Wiek: 21
Dołączył: 17 Lut 2016
Posty: 19
Skąd: Skawina
Wysłany: 22-02-18, 15:58   

Jest jeszcze jeden patent, można doprowadzić do seryjnej puszki dodatkowe zimne powietrze np. ze zderzaka. Daje to jakiś przyrost w górnej granicy obrotów. Jeśli to m44 można powiększyć przepustnice o 1 mm.
Tylko że takie modyfikacje raczej odczuwalnych przyrostów Ci nie dadzą.

potejtos, zainteresowałeś mnie tym ustawieniem wałków, dałbyś radę na pw opisać to dokładniej? Czytałem coś o 5 stopniach na ssącym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14