Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Współpraca z forum: bmw3er@bmw3er.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
Swap hamulców z E46 do E36
Autor Wiadomość
Davo 
bezpieczny wariat



BMW: E36 cabrio & E30 drift edition
Imię: Dawid
Silnik: m50b20/---
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 17 razy
Wiek: 30
Dołączył: 19 Paź 2008
Posty: 801
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 03-11-10, 21:24   Swap hamulców z E46 do E36

Chciałbym zasięgnąć języka w tym temacie. Może ktoś robił podobną sztuczkę? Wiem, że są inne średnice piast czy coś w tym stylu i trzeba przekładać elementy zawieszenia, żeby to grało jak należy, ale liczę na jakieś konkretne info, z ukierunkowaniem na to, że elementy byłyby z E46 M3 i jak je wcisnąć do E36 coupe ??
_________________
www.bmwklubczestochowa.pl
Ostatnio zmieniony przez krzysiek8833 05-11-10, 21:09, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1761
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 03-11-10, 23:06   

E36 z hamulcami E46 330i przód i E46 325i/328i tył daje rozkład siły hamowania 68% / 32%
To jest setup który chcę u Siebie docelowo, także podłączam się pod pytanie, jakich partsów potrzebuję??
 
 
 
padre 
-------------



BMW: E36 325 - 2.8 - 3.2
Imię: Mariusz
Silnik: S50B32
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 1347
Skąd: Chojnice
Wysłany: 04-11-10, 08:22   

spinaczo napisał/a:
E36 z hamulcami E46 330i przód i E46 325i/328i tył daje rozkład siły hamowania 68% / 32%
To jest setup który chcę u Siebie docelowo, także podłączam się pod pytanie, jakich partsów potrzebuję??


Najlepiej wrzucić przód i tył z E46 330i/d, nie ma z tym najmniejszych problemów, gdyż potrzebne są tu i tu: tarcze, zaciski, jarzma oraz klocki- plug & play.
Co do hamulca postojowego w tym zestawie to będę wiedział za kilka dni, muszę tylko dostać kilka części.
_________________
Legio Patria Nostra
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1761
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 04-11-10, 09:36   

padre napisał/a:

Najlepiej wrzucić przód i tył z E46 330i/d
taki setup mnie nie interesuje bo procentowo wygląda to wtedy 60.7 % / 39.3% czyli za dużo z tyłu.

To czekam na dalsze info :)
_________________
 
 
 
padre 
-------------



BMW: E36 325 - 2.8 - 3.2
Imię: Mariusz
Silnik: S50B32
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 1347
Skąd: Chojnice
Wysłany: 04-11-10, 12:28   

Davo nie wiem jak z tyłem, ale sam chciałem zmienić przód z M-ki E46, no i do E36 to raczej klapa, gdyż nie wystarczy sama piasta z oprzyrządowaniem bo mocowania są inne, musiałbyś przełożyć całego McPhersona, ale i tak wtedy koła uciekłyby mocno do tyłu, także nie jest to taka prosta sprawa.
Ja sobie to podarowałem, teraz mam z E46 330, ale nie wiem czy nie zmienię na M3 e36- grubsze tarcze.
_________________
Legio Patria Nostra
 
 
darth talil 
W JEDNOŚCI SIŁA



BMW: e36 320i 91'
Imię: artur
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 737
Skąd: BMWklubElbląg
Wysłany: 05-11-10, 01:10   

Davo , padre, tzn że tarcze z46 330 sa wieksze niż w m3 36 ale za to w m3 36 sa grubsze?(tył)
może to coś pomoże
http://www.racingforum.pl...opic=43534&st=0
a jeśli nie to przepraszam że się wtrącam :wstydnis:
_________________
NIE ZAPIE....LAJ TAK-BO NAS ZABIJESZ!!!
 
 
 
padre 
-------------



BMW: E36 325 - 2.8 - 3.2
Imię: Mariusz
Silnik: S50B32
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 1347
Skąd: Chojnice
Wysłany: 05-11-10, 13:16   

330 ma większą średnicę, a M-ka szersze, także tak szybko nie puchną i się tak szybko nie krzywią, dodatkowo od M3 E36 3.2 w ori występują tarcze skręcane (pływające).
Ja już te wszystkie myki na forum studiowałem i najlepiej byłoby wstawić tarcze z M3 E46, a do tego zacisk Brembo z E31 840, do tego o ile pamiętam musi być jarzmo z M3 E36.
Dla siebie znalazłem rozwiązanie, gdyż obecnie mam tarcze Zimmermann (odradzam), które planuję zdjąć, gdyż juz dwa razy mi się pokrzywiły przy normalnej jeździe, odkryłem, że w 330 też wychodzą tarcze skręcane i w takie zainwestuję.
_________________
Legio Patria Nostra
 
 
darth talil 
W JEDNOŚCI SIŁA



BMW: e36 320i 91'
Imię: artur
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 737
Skąd: BMWklubElbląg
Wysłany: 05-11-10, 14:15   

padre, :ok: dobrze wiedzieć -gdzie uderzyć w przyszłości o porade.pozdro
_________________
NIE ZAPIE....LAJ TAK-BO NAS ZABIJESZ!!!
 
 
 
krzysiek8833 
Moderator



BMW: BMW 318is(swap m52b28), e30 320i, e46 330i
Imię: Krzysiek
Silnik: m54b30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 80 razy
Wiek: 31
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 4199
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 05-11-10, 21:09   

a co to sa te tarcze skrecane?
_________________
Moja miłość zaklęta w konie mechaniczne http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=244
 
 
 
darth talil 
W JEDNOŚCI SIŁA



BMW: e36 320i 91'
Imię: artur
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 737
Skąd: BMWklubElbląg
Wysłany: 05-11-10, 23:20   

krzysiek8833 napisał/a:
a co to sa te tarcze skrecane?
skręcane=pływające

http://forum.subaru.pl/vi...=116761&start=0
_________________
NIE ZAPIE....LAJ TAK-BO NAS ZABIJESZ!!!
 
 
 
Davo 
bezpieczny wariat



BMW: E36 cabrio & E30 drift edition
Imię: Dawid
Silnik: m50b20/---
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 17 razy
Wiek: 30
Dołączył: 19 Paź 2008
Posty: 801
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 21-11-10, 00:01   

kumpel mechanik z ktorym gadalem mowil ze przeszczep calego zawiasu z E46 M3 do E36 jest trudny ale mozliwy, zapytam go dokladnie jak to wyglada i niedlugo postaram sie to opisac
_________________
www.bmwklubczestochowa.pl
 
 
 
Maciek 



BMW: e36 330
Silnik: M54B30
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 336
Skąd: Wlkp
Wysłany: 21-11-10, 22:07   

a co w tym trudnego? robi sie adapter i tyle, jak znam życie takie teksty winduja cene operacji w warsztacie mechanicznym :lol:

na Twoim miejscu nie pakowałbym sie w zaciski z m3 e46, najlepiej poszukac takich ze 135i maja po 6 tłoczków kazdy, pasuja p&p do e36 i połaczeniu z tarczami z e46 m3 sprawiaja ze plomby staja się luźne :yeah:

Padre ma racje tarcze z 330 są troche cienkie i na Nurburgring raczej się nie nadają

dla tych którzy nie maja 2-3 tys zeby zdudowac hamulce na przód polecam pokombinowac z zaciskami 4-ro tłoczkowymi brembo i tarczami z m3 3.2, zaciski da sie kupic za 200-300 zestaw naprawczy za ok 150, do tego trzeba ustrugac jakies adaptery, koniecznie ze wzmacnianej stali, dodam jeszcze ze zaciski z e38 728 nie podchodza do e36, ale do e30 tak
_________________

 
 
Davo 
bezpieczny wariat



BMW: E36 cabrio & E30 drift edition
Imię: Dawid
Silnik: m50b20/---
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 17 razy
Wiek: 30
Dołączył: 19 Paź 2008
Posty: 801
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 12-12-16, 23:10   

odgrzebuje kotleta, bo wlasnie czekam na komplet zaciskow z E46 330d do swojego obecnego E36 a pominieta zostala jedna banalna ale wazna kwestia.. oslony tarcz - zostaja te z E36 czy cos trzeba modzic z E46? bo nie do konca jestem przekonany czy te z E46 beda pasowac do zwrotnic z E36.. beda? zmieniac, nie zmieniac? :O
_________________
www.bmwklubczestochowa.pl
 
 
 
dzordz 


BMW: e36 Touring
Imię: bestia :-)
Silnik: 328
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 1450
Skąd: katowice
Wysłany: 13-12-16, 19:07   

Ja zostawiłem Stara tarcza .może są trochę mniejsze .Ale nic się nie dzieje
_________________
 
 
Bmw89 



BMW: e34 e36 e84
Imię: Michał
Silnik: m42
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 3 razy
Wiek: 28
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 155
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-01-17, 10:30   

z tylu jak się wkłada hamulce z e46 328ci to osłony tacz są takie same. Przynajmniej u mnie w 1.8is przy tarczy 280x10 nr katalogowy osłony jest taki sam jak w e46 328 z tarczami 294x19. Podobno tarcze wchodzą P&P. Ręczny działa nie trzeba nic spawać. Co do piast panowie każda bmw e36 od 1.6do2.8 z M3 ma taką samą piaste NR: 31226757024 która pasuje do :
3' E46  
Z3 E36  
Z4 E85  
Z4 E86  
można wydedukować, że piasta jest taka sama. Tylko zwrotnica inna. Również jarzmo będzie inne.
Co do przednich osłon :
w e36 jest nr: 34111158985 który pasuje: E36 , Z3 i w innych modelach jest inna. Biorę za przykład swojego IS-a. Każdą cześć sprawdzisz w realoem, jak klikniesz na daną część, to na dole jest napisane dokładnie do jakich innych modeli pasuje.
Osłona w e46 jest inna, ale jeśli osłona w M3 e36 jest taka sama jak w moim IS, a w tarcza jest w przypadku IS-a 286x22 a w m3 315x28.
To znaczy ,że pod tarcze 325x25 też powinna pasować.
Różnica nie jest astronomiczna. To tylko cm na średnicy czyli 5mm w promieniu. A osłony masz wyprofilowane w drugą stronę, więc nie istnieje ryzyko styku z tarczą, tak jak w przypadku tylnych tarcz.
_________________
bmki do rocznika 96' miały duszę. A reszta to pełne fajansiarstwo.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15