Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Współpraca z forum: bmw3er@bmw3er.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
e46 330d wyciekł płynu z chlodnicy, zagotował sie ...
Autor Wiadomość
mirasextra 


BMW: E-46 330d
Imię: MiraS
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 39
Skąd: Polska
Wysłany: 31-08-11, 11:30   

Jak widac wyjąłem zbiornik... Zamówiłem nowy orginalny wraz z korkiem róniez orginalnym... Jutro odbiore i bede montował... Jak uporam sie z tym to dam znac jak sprawa przedstawia sie dalej....
 
 
mirasextra 


BMW: E-46 330d
Imię: MiraS
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 39
Skąd: Polska
Wysłany: 02-09-11, 11:03   

WitAM!
Wymieniłem zbiorniczek i podjąłem próbe odpowietrzenia, ale nie wiem czy sie udało...
Wskaznik tempertury silnika osiągnął pion gdy temperatura na podstawie testu 7 osiągneła 79 stopni. Nie wiem czy to dobrze czy źle wiec prosze o podpowiedz . W czasie jazdy okolo 20 minut temperatura osiągneała ok 85 stopni. Dłuzszy czas nie mogłem podniesc temperatury. Nastepnie po ok 10 minutach jazdy temperatura przekroczyła 90 stopni. Zauwazylem ze w czasie jazdy temperatura dochodzila nawet do 98 stopni. Gdy zatrzymalem sie na parkingu temperatura spadała, jak zatrzymymwałem sie na skrzyzowaniu to miejscami temperatura wzrastała o jakies 3 moze 4 stopnie...
Wrzucilem filmik prosze o ocene czy visco dziala okej. Temperatura silnika 94 stopnie i w momencie wylaczenia silnika widac jak wiatrak sie zatrzymuje z niewielkim ruchem .
http://mirasextra.wrzuta....temp_94_stopnie

Poniżej wrzucam filmik jak tem. nie osiagnela 90 stopni bylo okolo 86. Jak widac zdazylem wylaczyc silnik i nagrac jak zatrzymuje sie wiatrak
http://mirasextra.wrzuta....opni_ale_nie_90

W momencie gdy mialem odkrecony korek nie widzialem w nim strumienia cieczy chlodzącej tryskajacej pod cisnieniem... Pompa wody wymieniona jakis rok temu ...

A jaka jest maksymalna temperatura pracy silnika, bo nie wiem przy jakiej temperaturze mam uwazac na silnik i kiedy np wyłączyc itd. Bede obserwował przez jakis czas temp. w tescie 7
 
 
MIKUr1 
I am The STIG



BMW: E30 327i
Imię: Michał
Silnik: M20B27
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 304 razy
Wiek: 24
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3179
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 02-09-11, 14:46   

Nic nie wskazuje na niedomagania. Temperatura 98 stopni jest wysoka aczkolwiek nie robiłbym z tego żadnego złego znaku ponieważ płyny chłodnicze działają w obie strony - obniżają temperaturę zamarzania i podnoszą temperaturę wrzenia wody - u mnie w motocyklu wentylator włącza się dopiero przy 105 stopniach i wyłącza poniżej 100. Może gdzieś jeszcze delikatnie gonić powietrze, ale na tę chwilę po mojemu wszystko jest w porządku.
_________________
"Some say that the outline of his left nipple is exactly the same shape as the Nürburgring... all we know is, he's called the Stig."

Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję :hyhy:
 
 
 
Energy 


Nadwozie: Sedan
Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 444
Skąd: M-c Podl
Wysłany: 02-09-11, 15:48   

Strumień cieczy w chłodnicy widać dopiero po delikatnym dodaniu gazu! Tak około 1tys obr. Na wolnych obrotach tego nie widać. TO NORMALNE!
 
 
mirasextra 


BMW: E-46 330d
Imię: MiraS
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 39
Skąd: Polska
Wysłany: 03-09-11, 00:55   

Witam!
Sprawdzilem...jest strumien plynu chlodzacego wydobywajacego sie ze zbiorniczka wyrównawczego...

Wieczorem musialem dolac plynu bo w zbiorniczku bylo minimum... Odpaliłem auto i udałem sie na przejazdzke aby zweryfikowac prace ukladu chlodzacego.

Zrobilem jazde próbna i zauwazylem cos dziwnego... Jezdzilem w miescie jakies 30 minut i temperatura osiagnela ponad 80 stopni... Mialem ustawiony klimatronic na 32 stopnie i ustawione pokretło na 3 kropki czerwone. W pewnym momencie przestawilem pokretło na 3 kropki (niebieskie na zimno), nagle wskaznik temperatury na desce rozdzielczej drgnął i obnizył sie na moment wykonujac minimalny ruch, wrócił do pionu.... W ciagu godziny jazdy taka sytuacja wiecej sie nie powtórzyła...

Co o tym myslicie?
 
 
Energy 


Nadwozie: Sedan
Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 444
Skąd: M-c Podl
Wysłany: 03-09-11, 08:07   

Włączanie i wyłączanie ogrzewania kabiny jest zauważalne na wskaźniku temperatury cieczy chłodzącej. Wtedy załącza się dłuższy obieg cieczy (przez nagrzewnicę) i wskazówka temperatury drgnie trochę. Zauważ że w sytuacji gdy widzisz że silnik w korku łapie zbyt wysoką temperaturę, wskazane jest włączyć w kabinie nawiew i ustawić temp. wewnątrz kabiny na grzanie. Wszystko to ma na celu zbicie temp. cieczy chłodzącej silnik.
 
 
mirasextra 


BMW: E-46 330d
Imię: MiraS
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 39
Skąd: Polska
Wysłany: 03-09-11, 13:18   

Witam!

Dzisiaj sprawdzalem poziom plynu w zbiorniczku. Okazuje sie ze musialem dolać. Wycieków nie widać, ani pod autem ani w okolicach pompy... Poziom oleju w normie, pod korkiem wlewu oleju nic nie widac. Dolałem plynu do poziomu max i ruszylem w droge. W czasie jazdy po miescie wszystko bylo okej. Temperatura max 98 jak zaczalem mocniej wciskac gaz... Sprawdzałem wisko ...dziala bo jak przygazowałem to slychac bylo taki gwizd jak v8..hehe..
Martwi mnie fakt ze musialem dolac plynu...moze uklad sie nie odpowietrzya jeszcze...
Co o tym mysliscie....???
 
 
MIKUr1 
I am The STIG



BMW: E30 327i
Imię: Michał
Silnik: M20B27
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 304 razy
Wiek: 24
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3179
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 03-09-11, 19:32   

Dokładnie, jeszcze gdzieś tańczy powietrze. Sprawdzaj zbiorniczek, gdyby dolewki się często powtarzały wtedy trzeba szukać przyczyny.
_________________
"Some say that the outline of his left nipple is exactly the same shape as the Nürburgring... all we know is, he's called the Stig."

Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję :hyhy:
 
 
 
mirasextra 


BMW: E-46 330d
Imię: MiraS
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 39
Skąd: Polska
Wysłany: 07-09-11, 00:04   

witam!!!

Od dwóch dnii nie dolewam plynu...mysle ze jest okej... Profilaktycznie wchodzilem pod auto i zauwazylem małe plamy na oslonie w okolicy zbiorniczka... Wydaje mi sie ze waz łączacy zbiornik z termostatem..nr 7 jest przyciety przez opaske. Zamówilem nowy w tygodniu wymienie...poki co widze ze jest dobrze...
 
 
adriank 


Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 88
Skąd: Kutno
Wysłany: 07-09-11, 07:53   

Spokojnie, czasem i dwa tygodnie sie odpowietrza uklad. Ja u siebie w e36 akurat odpowietrzalem ponad godzine, a i tak lekko sie jeszcze potrafi zapowietrzyc.
 
 
mirasextra 


BMW: E-46 330d
Imię: MiraS
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 39
Skąd: Polska
Wysłany: 09-09-11, 21:58   

Witam

Dzisiaj zmienilem wąz od chlodnicy na nowy tj nr 7. Zalałem płyn i bede kolejny raz podejmował probe odpowietrzenia.. Jutro przejade sie po miescie i zobacze jak to wyglada. Mam nadzieje ze nic sie nie zmienilo i jest okej...
Pozdrawiam wszystkich którzy mi pomogli oraz wykazali chec pomocy... Trzymajcie sie i do usłyszenia...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 14