Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Współpraca z forum: bmw3er@bmw3er.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: yeahman
07-02-08, 01:03
halogeny
Autor Wiadomość
yeahman 
Administrator



BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy
Wiek: 31
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 7457
Skąd: BMW3ER
Wysłany: 06-02-08, 23:38   

Jak robisz własną instalację to ja bym zrobił tak:
_________________
 
 
 
norbert 320i
[Usunięty]

Wysłany: 07-02-08, 20:32   

wiesz? chodzi tak. orginalnie halogeny dzialają tylko gdy wlączysz postojowki a i tak bedzie oddzielny wlącznik do halogenow a wiec nic nie bedzie. skombinuje ci rysunek

[ Dodano: Czw Lut 07, 08 20:52 ]
o wlasnie, ale najpierw sprawdz czy halogieny mają mase w sobie czy nie. jezeli nie mają to tylko z wlącznika jeden kabel leci do halogienu i koniec
to jest bardzo proste, tylko siezko bedzie ci sie wlasnie wczepic od postojowych i poprowadzic kabel do włącznika. ale chociaz sobie zwiedzisz broche sanochodu :piwo:
 
 
yeahman 
Administrator



BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy
Wiek: 31
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 7457
Skąd: BMW3ER
Wysłany: 07-02-08, 21:22   

norbert 320i, halogeny mają masowy kabel.
_________________
 
 
 
norbert 320i
[Usunięty]

Wysłany: 08-02-08, 16:17   

no ok, bo ja nie wiedzialem bo nie kazde maja
 
 
vmasher 



BMW: 2xE30/2xE36/E38
Imię: Łukasz
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7402
Skąd: ten dym
Wysłany: 15-02-08, 15:48   

seebba napisał/a:
witam.problem rozwiąż następująco.....w moim przypadku w poprzedniej Bawarce było tak.nie było uchwytów montarzowych do halogenów i nie było instalacjii do której można byłoby to podłączyć.halogeny kupiłem nowe zamienniki w komplecie razem z uchwytami montarzowymi w zderzak-naprawde wykonane wszystko było solidnie i tak jak trzeba-polecam.instalacje poprowadziłem w peszelku czarnym przez skrzyneczke z bezpiecznikami do środka auta, przewody wychodzą z lewej strony od pedałów tam gdzie poprowadzona jest cała wiązka elektryczna a pstryczek elektryczek montujesz gdzie masz na to ochote.ja jako że jestem niepalący i w Betce się niepali włącznik zamontowałem w popielniczce.pozdrawiam :bmw: :bmw: :bmw:




BMW KLIMAT KOZIENICE ;)


widziałem i potwierdzam - pstryczek ukryty w popielniczce;)
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
Morfii 


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 1657
Wysłany: 02-04-09, 12:54   

Kurna felek pogubiłem się :/
to na ten przekaźnik nie idzie kabel minusowy???
jak to ?

mam podłączone tak:

85 podłączasz masę (-) z akumulatora
86 plus z włącznika ( przy włączniku jeden pin dajesz na przekaźnik w/w, a drugi do plusa z akumulatora, może być to plus z żarówek postojowych żeby halogeny zgasły jak wyłączysz światła)
30 stałe zasilanie z akumulatora i tu zakładasz bezpiecznik
87 plus do halogenów ( do halogenów 2 piny jeden plusowy czyli ten 87, a drugi to masa 85)
87a zostaje pusty.

i jest lipa bo halogeny świecą ale mają moc taką jak postojówki :/
co jest nie tak ?
 
 
robsonk 



BMW: E36 318i
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 36
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 188
Skąd: Lututów
Wysłany: 02-04-09, 20:49   

Podłącz tak:
Przekaznik I
- 86 + ze skrzynki - ktoryś kabel w ktorym pokazuje sie napiecie po zaplonie
- 85 masa
- 30 + prosto z aku - na tym kablu zalozylem soebie bezpiecznik
- 87 + plus po przekreceniu kluczyka podalem na 30 na drugim przekazniku - zakladam ze znasz budowe i dzialanie przekaznika samochodowego

Przekaznik II
- 86 + z wlacznika halogenow
- 85 masa ze skrzynki
- 30 + z przekaznika I
- 87 wyjscie + na halogeny i na kontrolke na desce ( w oryginalnym schemacie BMW E36 tez tak jest)
Wszystko dzala na 100%.
 
 
Morfii 


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 1657
Wysłany: 03-04-09, 08:43   

a czemu dwa przekaźniki ?? nikt nigdzie nie pisał że ma 2 przekaźniki użyte....
 
 
robsonk 



BMW: E36 318i
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 36
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 188
Skąd: Lututów
Wysłany: 03-04-09, 20:04   

mozesz pokobinowac na jednym.ale ja podaje prad na halogeny prosto z aku,wiec daje dla bezpieczenstwa przez bezpiecznik i przekaznik. tak sobie wymyslilem ze na halo musi isc duzy i pewny prad wiec dalem z aku i wszo dziala u mnie i i u innych ktorzy podlaczyli z mojego schematu. do tego dwa przekazniki pozwalaja zachowac funkcje tak jak w oryginale ze po przekreceniu zaplonu i wlaczeniu pozycji mozna juz wlaczyc halo.
 
 
Morfii 


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 1657
Wysłany: 18-04-09, 11:24   

yeahman, nie kierujcie się rysunkiem kolegi... jest błędny :no:
Ten opis co zapodałem z jednym przekaźnikiem jest OK :ok: tylko źle pod halogeny podłączyłem przewody i przez to tak źle świeciło :wstyd: :wstyd:
Schemat zapodam któregoś dnia...
Dzięki za pomoc wszystkim!
 
 
yeahman 
Administrator



BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy
Wiek: 31
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 7457
Skąd: BMW3ER
Wysłany: 18-04-09, 16:10   

Morfii napisał/a:
nie kierujcie się rysunkiem kolegi... jest błędny

Uzasadnij.
_________________
 
 
 
x_e_o_n 



BMW: E60 530i SMG
Imię: Mariusz
Silnik: N53B30
Pomógł: 81 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 2521
Skąd: K/R/A/K/O/W
Wysłany: 20-04-09, 08:22   

przekaznik nie ma masy , halogeny nie maja masy zasilanie przekaznika nie ze stacyjki tylko z przelacznika swiatel w pozycji postojowe jak bede mial chwilke czasu narysuje schemat
_________________
ZAPRASZAM !!


 
 
Morfii 


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 1657
Wysłany: 20-04-09, 08:25   

Kolego yeahman, chodzi o to że na rysunku jest pokazane podłączenie tych halogenów szeregowo... czyli plus do jednego halogena... potem od niego minus do drugiego halogena... a to jest błędne rozwiązanie bo halogen świeci wtedy na pół gwizdka :niepasi: :niepasi: powinno być połączone równolegle... czyli plus do 2 halogenów i minus do dwóch halogenów... reszta jest OK :ok: :ok:
Link do stronki i pierwszy schemat dotyczy podłączenia halogenów :ok: :ok:
http://www.altech.com.pl/...k/halogeny.html
no i teraz mi trybi wszystko :ok:
 
 
x_e_o_n 



BMW: E60 530i SMG
Imię: Mariusz
Silnik: N53B30
Pomógł: 81 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 2521
Skąd: K/R/A/K/O/W
Wysłany: 20-04-09, 08:32   




tak na szybko przelacznik swiatel tam znajdujemy gdzie pojawi sie zasilanie (+) po przekreceniu na swiatla pozycyjne 1 , podlaczamy to do zasilania przekaznika minusem bedziemy sterowali zalaczaniem przekaznika czyli przycisk od halogenow bedzie zwierac przewod minusowy do przekaznika przez bezpiecznik podlaczamy staly (+) do akumulatora teraz mozna zastosowac dwa przekazniki pojedyncze , jeden przekaznik i rozprowadzic zasilanie juz do halogenow jednym przewodem zasilajacym lyb zastosowac przekaznik podwojny ot cala filozofia
 
 
Morfii 


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 1657
Wysłany: 20-04-09, 09:21   

x_e_o_n, niezły rysunek :P szkoda że dopiero teraz go zapodałeś :P :P
opis nr. przekaźników dodaj jeszcze :P

PS. błędny jest rysunek :haha: :haha: :haha: Brak minusa przy przekaźniku i włącznik źle narysowany :lol: :lol:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15