Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Współpraca z forum: bmw3er@bmw3er.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
SILNIK M54 ZAMIANA KOŁA DWUMASOWEGO NA JEDNOMASE
Autor Wiadomość
Jackson86 


BMW: e46 325i
Imię: Paweł
Silnik: m54b25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 71
Skąd: EBE
Wysłany: 20-03-14, 20:30   

No i temat robi sie coraz bardziej przejrzysty :ok: Należy jeszcze zapytać skąd wytrzasnąć tarcze z tłumikiem drgań na 240mm?? Bo zakłać tarcze bez tłumika (dla sprzegła z dwumasem) to jednak chyba troche ryzyko...
_________________
BMW
 
 
 
tomgtdek69 



BMW: E39
Imię: Tomasz
Silnik: M62B44
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 63 razy
Wiek: 30
Dołączył: 25 Maj 2012
Posty: 1496
Skąd: Słupsk
Wysłany: 20-03-14, 21:03   

Sprawdzony zestaw to
-Jednomasa z m50 (Należy ja roztoczyć pod tarczę 240) + Najlepiej od razu zebrać na wysokości tak by próg miał 8,8 mm,
-Tarcza z m30 jest na tłumiku drgań i ma 240mm
-Docisk z M57
+Tulejka pod łożysko lub przeróbka łapy (tulejka 11mm)

Druga opcja to;
-Jednomasa z m50 (Należy ja roztoczyć pod tarczę 240) + Najlepiej od razu zebrać na wysokości tak by próg miał (podam jutro)
-Tarcza z m30 jest na tłumiku drgań i ma 240mm
-Docisk z twojej dwumasy
_________________
Dziadkowóz http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0
.
 
 
 
Marcinp 


BMW: E30 325i
Imię: Marcin
Silnik: M20b25
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 244
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 21-03-14, 08:45   

Cześć
Przy okazji tematu, te wasze rozpiski tutaj dotyczą też M52?
Pzdr
_________________
Jeśli uważasz, że pomogłem, możesz kliknąć "pomógł". Dziękuję.
Posiadam praktycznie wszystkie części do e30, jeśli coś potrzebujesz zapraszam na PW.
 
 
whitedevil 



BMW: E36 Coupe M3
Imię: Marcin
Silnik: S50B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 276 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 4635
Skąd: gdynia
Wysłany: 21-03-14, 09:45   

Marcinp napisał/a:
Cześć
Przy okazji tematu, te wasze rozpiski tutaj dotyczą też M52?
Pzdr


jest tak samo jak w m54
_________________
zobacz moje BMW E36 330
http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0
 
 
 
spikepool 


Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 16
Wysłany: 07-04-14, 10:43   

Witam, wszystkich. Pada mi sprzęgło i chce to zrobić w tym tygodniu, proszę więc odpowiedzcie na pytania które mam. Pacjent m54b25

Skoro stosujemy jednomas z m50 to czemu nie możemy zastosować sprzęgła z m50, tylko pchamy z m30?
Czy zmiana dwu na jedno mas nie powoduje zmniejszenia elastyczności skrzyni? czy nie trzeba częściej zmieniać biegów ?
Nie powoduje to zmniejszenia komfortu przy ruszaniu czy zmianie biegów, lub zwiększone zużycie innych elementów auta?

Proszę o szybką odpowiedź, pozdrawiam
 
 
alonz 



BMW: E36
Imię: Paweł
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 7 razy
Wiek: 27
Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 153
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 07-04-14, 16:35   

elastycznosc sie nie zmienia, komfort też nie bo zamiast tłumika na kole zamachowym masz tłumik na tarczy sprzęgła.. A dlaczego z m30 to nie wiem
 
 
Drapek_skate 



BMW: trójka '88 turbo
Imię: Michał
Silnik: M20B25T
Pomógł: 3 razy
Wiek: 28
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 417
Skąd: Kozienice
Wysłany: 07-04-14, 17:27   

Ja ostatnio u siebie wymieniałem dwumas na jednomas - co prawda w VAG'owskim 1,9 TDI, ale założenie to samo ;) Nie odczuwam jakiegoś dyskomfortu przy takim przejściu - pedał leciutko chodzi, nie ma większych wibracji, auto normalnie rusza itp. Może jedynie jak się dobrze wsłuchać to troszkę dzwonią sprężynki w tarczy no ale w końcu to diesel który trzepie się dość mocno ;)
 
 
 
spikepool 


Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 16
Wysłany: 07-04-14, 18:00   

dzięki za rozwianie chociaż części wątpliwości. Zostało jeszcze czemu do jednomasu z m50 zakładamy sprzęgło od m30, oraz jak się zapatrujecie na zmniejszenie wagi koła zamachowego.
 
 
whitedevil 



BMW: E36 Coupe M3
Imię: Marcin
Silnik: S50B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 276 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 4635
Skąd: gdynia
Wysłany: 07-04-14, 18:21   

spikepool napisał/a:
dzięki za rozwianie chociaż części wątpliwości. Zostało jeszcze czemu do jednomasu z m50 zakładamy sprzęgło od m30, oraz jak się zapatrujecie na zmniejszenie wagi koła zamachowego.


nie wiem skad masz takie mityczne informacje ale coz jesli zmieniasz na jednomasa musisz miec tarcze 240mm nic wiecej co do tlumika drgan na tarczy nie jest tak do konca ze musi on byc ja mam akurat tarcze bez tego i zero dyskomfortu z tego powodu wszystko jest cacy pieknie
_________________
zobacz moje BMW E36 330
http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0
 
 
 
tomgtdek69 



BMW: E39
Imię: Tomasz
Silnik: M62B44
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 63 razy
Wiek: 30
Dołączył: 25 Maj 2012
Posty: 1496
Skąd: Słupsk
Wysłany: 07-04-14, 19:32   

spikepool napisał/a:
Skoro stosujemy jednomas z m50 to czemu nie możemy zastosować sprzęgła z m50, tylko pchamy z m30?

Ależ oczywiście że możemy! Ori tarcza z zamachu m50 ma 228mm natomiast tarcza z m30 ma 240, większa tarcz = większa płaszczyzna okładziny.
Dlaczego wszyscy upieramy się na tarczach z m30? Bo są na tłumiku drgań.
Pamiętaj że bez przeróbek nie włożysz tarczy sprzęgła 240mm

spikepool napisał/a:
Czy zmiana dwu na jedno mas nie powoduje zmniejszenia elastyczności skrzyni? czy nie trzeba częściej zmieniać biegów ?

Tłumik drgań na tarczy sprzęgła to nie to samo co dwumasa i jazda na maxymalnym biegu z minimalną prędkością obrotową silnika komfortowa nie będzie (jak ma to miejsce przy zdrowej dwumasie). Ale jak większość twierdze że różnicy praktycznie nie ma.

spikepool napisał/a:
Nie powoduje to zmniejszenia komfortu przy ruszaniu czy zmianie biegów, lub zwiększone zużycie innych elementów auta?


Ruszanie (bynajmniej te agresywne) na jednomasie jest tylko na +...
Opcji z tarczą bez tłumika drgań nie testowałem więc się do takowej nie mam jak odnieść, ale kolega wyżej twierdzi, iż jest OK.
_________________
Dziadkowóz http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0
.
 
 
 
spikepool 


Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 16
Wysłany: 07-04-14, 22:05   

Jeszcze raz dzięki za informację. tomgtdek69 tobie w szczególności.
Z tego co rozumiem to tarcza z m30 jest lepsza ponieważ jest większa, ok to rozumiem.
I co więcej tarcza z m50 nie ma tłumików drgań jak ta z m30? Chyba nie do końca to zrozumiałem. Patrzyłem jak te tarcze wyglądają i rzeczywiście są różnej konstrukcji.
m50 ma standardowe sprężynki (które według mnie są tłumikiem)a m30 jest jakby "sztywna" Co trzeba przerobić aby pogodzić większą tarczę, co konkretnie trzeba rozwiercać ? I jeszcze pytanko, skoro oryginalnie tarcza 228 mm w m50 jest fabrycznie skonstruowana i daje tam radę to po co ulepszać fabrykę zmieniając na szerszą ?
Mam nadzieje, że się nie załamiecie potokiem pytań i tokiem rozumowania, pozdrawiam serdecznie
 
 
tomgtdek69 



BMW: E39
Imię: Tomasz
Silnik: M62B44
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 63 razy
Wiek: 30
Dołączył: 25 Maj 2012
Posty: 1496
Skąd: Słupsk
Wysłany: 07-04-14, 22:45   

Zarówno tarcza z m50 jak i m30 dedykowana do koła zamachowego jednomasowego jest wyposażona w tłumik drgań.
Tę którą ty widziałeś była do m30 z dwumasą. Pamiętaj że zarówno w m50 jak i m30 były dwumasy.
Aby wcisnąć tarcze 240 trzeba roztoczyć zamach i przygotować go pod inny docisk (pisałem o tym kilka postów wyżej)
Pamiętaj że zostawienie docisku z m50 nie powinno mieć miejsca więc na tarcze 240mm należny dać docisk albo z 2,8 albo 3,0 lub z kopciucha.

Ulepszać fabryki nie trzeba jeśli będziesz miał lekką nogę.
Cały zestaw z m50 miał przenosić nieco mniej KM i Nm
_________________
Dziadkowóz http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0
.
 
 
 
Karolo 


BMW: E36
Silnik: M50B30T
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 153
Skąd: Centrum
Wysłany: 07-04-14, 22:50   

Nie ma żadnego ryzyka. Robię sprzęgła do turbo bmw, które znoszą po 450 koni i 600 nm. Wszystko na sztywnych tarczach, zero jakichkolwiek drgań, szarpnięć czy wibracji. Masz ładne półsprzegło itd. Oczywiście jakość takiego rozwiązania zależy od wielu elementów w tym spasowania całości (a nie robienia sztancy na pałe, która nijak nie funkcjonuje jak należy).
_________________
FB FTWL Motorsport
 
 
spikepool 


Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 16
Wysłany: 08-04-14, 08:04   

Aaaa nie pomyślałem, teraz to logiczne, że ta "sztywna" jest bez tłumika to idzie do dwumasy :) Więc jeśli dobrze zrozumiałem zestaw ma wyglądać tak:

-koło jednomasowe od m50
-tarcza od m30 240mm (roztoczona)
-docisk od 2.8 3., lub dezel

Jak złożyć to na nowych częściach, wykluczając jednomas? Jakie sprzęgło kupić aby to wszystko pracowało poprawnie?

Powiedzcie jeszcze jak i ile i co powiedzieć tokarzowi aby odelżyć jednomas, wcześniej pisaliście, że to korzystne :)
 
 
MIKUr1 
I am The STIG



BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 373 razy
Wiek: 27
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3804
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 08-04-14, 08:29   

Roztoczone ma być koło pod tarczę a nie tarcza.
_________________
"Some say that the outline of his left nipple is exactly the same shape as the Nürburgring... all we know is, he's called the Stig."

Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję :hyhy:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 13