Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Współpraca z forum: bmw3er@bmw3er.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
SILNIK M54 ZAMIANA KOŁA DWUMASOWEGO NA JEDNOMASE
Autor Wiadomość
tomgtdek69 



BMW: E39
Imię: Tomasz
Silnik: M62B44
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 63 razy
Wiek: 29
Dołączył: 25 Maj 2012
Posty: 1485
Skąd: Słupsk
Wysłany: 08-04-14, 22:26   

spikepool napisał/a:
Jak złożyć to na nowych częściach, wykluczając jednomas? Jakie sprzęgło kupić aby to wszystko pracowało poprawnie?

Pogubiłem się już, skoro nie chcesz jednomasy, to kup cały zestaw sprzęgła + dwumasę pod swoje auto. LUK na pewno ma taki komplecik Dwumasa+tarcza+docisk+łozysko

spikepool napisał/a:
Powiedzcie jeszcze jak i ile i co powiedzieć tokarzowi aby odelżyć jednomas, wcześniej pisaliście, że to korzystne :)

Jak roztoczysz jednomase z m50 i zbierzesz na wysokości pod nowy docisk to ubędzie całkiem duży kawał materiału...
Dalsze odchudzanie raczej nie do cywilnego użytku.
_________________
Dziadkowóz http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0
.
 
 
 
spikepool 


Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 16
Wysłany: 08-04-14, 22:29   

Jezu sorry za pomyłkę, edytowałem post kilka razy i głupota wyszła, pewnie, że koło roztoczone pod tarczę. Zamotany jestem ostatnio w związku z nową pracą, a co powiecie o gotowym sprzęgle? Auto ma zostać u mnie na dłużej więc jak mam zrobić sprzęgło to nowe części. Jaki zestaw kupić aby pasowało do koła z m50? No i co z toczeniem jednomasu?
 
 
tomgtdek69 



BMW: E39
Imię: Tomasz
Silnik: M62B44
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 63 razy
Wiek: 29
Dołączył: 25 Maj 2012
Posty: 1485
Skąd: Słupsk
Wysłany: 09-04-14, 20:49   

Nie kupisz kompletnego zestawu pod jednomasę z m50. Każdy element będzie z innej parafi;
-Zamach z m50 (czyli nap. E36/E34 m50B20)
-Tarcza z m30 (czyli seria 7 E32 730/735)
-Docisk z M57B30/M52B28/M54B30 <-Wybierz sobie
Do tego przeróbka łapy lub tulejka 11mm pod łożysko

Możesz kupić kompletny zestaw mod zamach z m50 NIE MODZONY czyli wszystko tak jak w poczciwym m50b20 do normalnej eksploatacji wystarczy ale nic więcej!

Bardziej pomóc nie umiem.
Za jakiś czas odgrzebie temat z zamachem z m20 pod motor M52/M54
_________________
Dziadkowóz http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0
.
 
 
 
alonz 



BMW: E36
Imię: Paweł
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 7 razy
Wiek: 27
Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 153
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 09-04-14, 21:27   

a jak wygląda sprawa ze zmianą dwumasy orginalnie silnik M52B20 na cały zestaw z jednomasą M50B20 ?
Czy tutaj sprawa ma się tak samo że tylko do normalnej jazdy jest to dobrą opcją? Czasem lubie pojechać na jakieś małe rondko :-)
 
 
FaTuM 



BMW: E90 LCI
Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 283
Skąd: Rybnik / Sandvika
Wysłany: 11-04-14, 15:14   

Przerabiałem w Leonie gra nie warta swieczki ,a w ogole nie wiem czy to spasuje u Ciebie ,ale jesli tak to napewno bedziesz czuł ,że jedziesz czymś ciężkim podobnym do ruskiego T-90 ! Jak lubisz latac bokiem to dobra sprawa ,bo to wytrzymałe jest w heujj hah :) Ale tak ,ze by poleciec z dupa jakies 200 km w trase to juz jej nie bedziesz musiał nic robić ,bo bedzie tak wytrzepana ,ze alivederci roma ! :)
 
 
alonz 



BMW: E36
Imię: Paweł
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 7 razy
Wiek: 27
Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 153
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 11-04-14, 17:13   

nie rozumiem wszyscy twierdza ze jest elegancko a przeciez tlumika drgan sie nie pozbede bo zaloze tarcze ze sprezynkami
 
 
spikepool 


Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 16
Wysłany: 11-04-14, 22:16   

alonz napisał/a:
nie rozumiem wszyscy twierdza ze jest elegancko a przeciez tlumika drgan sie nie pozbede bo zaloze tarcze ze sprezynkami



No właśnie wszyscy piszą, że ok jest a kolega z Leonem wyjeżdża, mnie wnerwia, że to taka wielka rzeźba jest. No i jeszcze ktoś napisał, że nie da się kupić sprzęgła aby pasowało całe do jednomasu, tylko docisk i tarcza osobno. Można w ogóle kupić osobno nową tarczę i docisk ? Ciekawe jak to finansowo wychodzi do całego zestawu.
 
 
Karolo 


BMW: E36
Silnik: M50B30T
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 153
Skąd: Centrum
Wysłany: 11-04-14, 22:26   

Co za bzdury piszecie to ręce opadają. Jednomas M50, tarcza sztywna 240 mm i odpowiednio spasowany docisk GWARANTUJE normalne półsprzęgło, normalną charakterystykę i żadnych wibracji. Jak ktoś nie wierzy to może do mnie przyjechać do centrum i pokaże jak chodzi coś takiego.
Koło trzeba toczyć, frezować, powiekszyc otwory, gwintować, przerobić kołki, docisk trzeba wyszlifować, tarcze obić odpowiednio grubą okładziną i spasować całość a na samym końcu wyważyć dynamicznie. Jakikolwiek błąd przy tych operacjach będzie skutkował niewysprzęglaniem lub ślizganiem się sprzęgła. Tyle w temacie.
 
 
FaTuM 



BMW: E90 LCI
Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 283
Skąd: Rybnik / Sandvika
Wysłany: 12-04-14, 00:09   

Zyłka wam pęknie mówię jak miałem w Leonie !! !

Helloooooooooo jak kolega pytał to była cisza jak napisałem weekendowe hejtery sie obudziły ;)
 
 
kretfr 



BMW: 325
Imię: Piotrek
Silnik: M50B25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 6 razy
Wiek: 25
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 349
Skąd: Warszawa / Mława
Wysłany: 12-04-14, 00:17   

Proponuję aby każdy kto się wypowiada na temat danego rozwiązania napisał od razu, ile km zrobił U SIEBIE na danym sprzęgle. Może okazać się, że raptem kilka osób zamontowało sobie sprzęgło na jednomasie :lol:
_________________
Moje 325
 
 
Karolo 


BMW: E36
Silnik: M50B30T
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 153
Skąd: Centrum
Wysłany: 12-04-14, 00:35   

U mnie 3752 km obecnie od złożenia auta (m50 turbo). Lekko nie ma, znosi starty z procedury na 2 biegu z 5000 rpm.
 
 
spikepool 


Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 16
Wysłany: 13-04-14, 23:29   

FaTuM ale jesteś ciemny, nie zaśmiecaj tematu, serio u siebie chce zmienić na jednomase a twoje infantylne docinki nie wnoszą nic do tematu. (miało być w tym tygodniu, przeżyje jeszcze jakiś czas ;) )
"weekendowe hejtery sie obudziły" brzmi jak tekst jakiegoś gimnazjalisty :20:
 
 
Joe330 


BMW: E36
Imię: Joe
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 21 Lip 2014
Posty: 20
Skąd: PL
Wysłany: 10-09-14, 21:44   

Jaki olej zalać do skrzyni przy jednomasie? Żeby ciszej było?
 
 
tomgtdek69 



BMW: E39
Imię: Tomasz
Silnik: M62B44
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 63 razy
Wiek: 29
Dołączył: 25 Maj 2012
Posty: 1485
Skąd: Słupsk
Wysłany: 10-09-14, 22:13   

Trocin nasypać :lol:

Pentosin MTF2 - jak koniecznie chcesz wymieniać.
Jak za drogi to zalej inny 75w80 np. Castrola...

Ale ciszej raczej nie będzie, może lepiej daj koło do wyważenia (ale kompletne).
_________________
Dziadkowóz http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0
.
 
 
 
Jackson86 


BMW: e46 325i
Imię: Paweł
Silnik: m54b25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 71
Skąd: EBE
Wysłany: 06-10-14, 21:23   

Orintuje sie ktos może gdzie w łódzkim można wyważyć jednomasowe koło zamachowe??

Jestem z bełchatowa i na miejscu nie ma takiej możliowosci nawet tam gdzie regeneruja dwumasy.

Prace nad sprzęgłem stoja w miejscu z powodu braku części naszych kolegów z forum ale to juz tylko kwestia dni bo sprzęgło sie kończy.
_________________
BMW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 14