Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Współpraca z forum: bmw3er@bmw3er.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
SILNIK M54 ZAMIANA KOŁA DWUMASOWEGO NA JEDNOMASE
Autor Wiadomość
Rafal325i 
I znowu V8



BMW: e65 750i
Imię: Rafał
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 506
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 11-05-16, 18:47   

Zmiana dwu masa na jedno masa i gotowy zestaw- http://www.ebay.de/itm/331307341666
_________________
moja była V8ka http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=47077
teraz QP 328i
http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=53626
 
 
spacja 


BMW: BMW E36
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 02 Sie 2013
Posty: 392
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 13-05-16, 20:26   

Jeżdżę na secie z Valeo tarcza, docisk, koło zamachowe stałe (jednomasa) I złego słowa powiedzieć nie mogę, nic nie trzepie. od tego są sprężynki na tarczy. A i szybciej się wkręca. Miałem swego czasu dwumasę przed jednomasą i nie odczuwam różnicy w wibracjach. No chyba, że ktoś dusi auto na 5 przy 30km/h. Ogólna korzyść na jednomasę. Diesel potrzebuje dwumasę, ale nie benzyna, no chyba, że silnik pracuje nie równo, to może być coś bardziej odczuwalne. Ale to się robi na bieżąco. Valeo z tarczą 240mm. Silnik M52B20. Jeżeli benzyna to brać tylko jednomasę. Wymienione poduszki silnika, skrzyni biegów. W planie, wymiana oleju w skrzyni i dyfrze. Wymiana oleju w skrzyni usprawni przełączanie biegów. Są sety gotowe m.in Valeo 1700zł nowe. Użytkuję ponad rok i nie miałem póki co problemów. Przy wymianie sprzęgła polecam, od razu wymienić wysprzęglik. Wiadomo, że swoje wypracuje, w tym czasie.


PS: Ale kotlet.
 
 
dtb89 
Nowy User - Witamy ;)


BMW: e46
Imię: Daniel
Silnik: m54b22
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 03 Sty 2017
Posty: 3
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 03-01-17, 18:59   

Witam, odgrzebię wątek.
Sprawa widzę wyjaśniona ale zdaje się, że tylko dla silników B28 i B30 ze sprzęgłem 240mm.
sprzęgło 330i m54 6b:
http://www.realoem.com/bm...&diagId=21_0093

moje pytanie:
Czy M54B22 też będzie potrzebował docisku z M57(czy może innego)? Bo jeśli chodzi o mniejsze silniki m52 i m54 (320,323,325) to sprzęgło ma średnicę 228mm. zastanawia mnie czy to ma znaczenie dla docisku (sorki nigdy tego na oczy nie widziałem, w ręku nie trzymałem), bo koło zamachowe m50 ma 228mm i tutaj obejdzie się bez roztaczania rozumiem, tarczę można zostawić oryginalną (czy też nie?) ale docisk mnie zastanowił

sprzęgło 320i M54:
http://www.realoem.com/bm...&diagId=21_0093

pozdrawiam.
 
 
disu 
BMW Fan



BMW: E36 328
Imię: Daniel
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 50 razy
Wiek: 22
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 906
Skąd: Krosno
Wysłany: 03-01-17, 19:44   

Cytat:
Czy M54B22 też będzie potrzebował docisku z M57(czy może innego)

co to znaczy??
jakie założysz koło zamachowe, to taki docisk potrzebujesz

to że sprzęgło ma również 228mm nie koniecznie oznacza że spasuje, nie wiem jak dokładnie w tym przypadku o który pytasz ale docisk może nie pasować do koła i raczej nie bedzie

dam tu jeszcze raz w skrócie opis na najlepsze sprzęgło jakie można sobie zrobić
jednomas m50 228mm przerobiony i roztoczony pod 240mm i docisk M52 2.8 lub mocniejszy M57D30
łożysko oporowe standardowe, wysprzęglik przedłużony o ~11mm

do silników wolnossących
tarcza 240mm z tłumikiem drgań np z ze starych silników M30 albo np firmy Kager

do turbo
tarcza 240mm sztywna, (taka jak do dwumasu)

Zyskujemy wtedy bardzo mocne sprzęgło, nowy komplet sprzęgła na nasz przerobiony jednomas kosztuje 400zl
_________________
Moje 328 ;)
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=41609
Ostatnio zmieniony przez disu 03-09-17, 14:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dtb89 
Nowy User - Witamy ;)


BMW: e46
Imię: Daniel
Silnik: m54b22
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 03 Sty 2017
Posty: 3
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 04-01-17, 11:57   

Dzieki za zainteresowanie
Cytat:
jednomas m50 228mm przerobiony i roztoczony pod 240mm i docisk M52 2.8
łożysko oporowe standardowe, wysprzęglik przedłużony o ~11mm


No właśnie do B22 nie roztoczony.
Docisk z M57 miał właśnie eliminować konieczność przedłużania wysprzęglika (z tego co rozumiem).
Zastanawia mnie czy jakiś docisk pod 228mm też eliminuje tą konieczność.

EDIT: aha, ok, doczytałem, nie eliminuje.
to można docisk zostawić oryginalny? czy jedno i dwumas mają kompletnie inne?

Cytat:
do silników wolnossących
tarcza 240mm z tłumikiem drgań np z ze starych silników M30 albo np firmy Kager


Aha, no zapomniałem o tłumiku drgań! ale do M54B22 potrzebna jest tarcza 228mm. Może być od tego samego m50 co jednomas?
 
 
disu 
BMW Fan



BMW: E36 328
Imię: Daniel
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 50 razy
Wiek: 22
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 906
Skąd: Krosno
Wysłany: 05-01-17, 23:12   

dociski będą inne, jeśli chcesz tylko mieć jednomas, bez mocniejszego sprzęgła
to po prostu kupujesz jednomas m50 i śruby i do tego nowe sprzęgło do m50b20 228mm (~750zl)
tarcze zawsze możesz dać do obicia okładziną kevlarową, żeby sprzęgło było jednak mocniejsze
wysprzęglik trzeba itak przedłużyć :P

nie dziękuj, klikaj "Pomógł" :) ) :piwo:
_________________
Moje 328 ;)
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=41609
 
 
dtb89 
Nowy User - Witamy ;)


BMW: e46
Imię: Daniel
Silnik: m54b22
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 03 Sty 2017
Posty: 3
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 09-01-17, 16:08   

Własnie mam luz na dwumasie więc chcę sobie założyć odelżony jednomas, sprzęgła nie potrzebuję wzmacniać, silnik pozostaje seryjny.

kliknę "pomógł" jak znajdę gdzie to się klika :)
Edit:
Cytat:
Punkty "POMÓGŁ" służą do nagradzania osób które swoimi postami pomagają w rozwiązywaniu problemów.
Punkty za pomocną odpowiedź w temacie może przyznawać wyłącznie autor danego tematu.

no to sobie poklikałem...
_________________
sprzedam dyfer E46 3.38
https://www.olx.pl/oferta...D5-IDjCyK5.html
 
 
kusy6 
Nowy User - Witamy ;)

BMW: E36
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 3
Skąd: Mielec
Wysłany: 30-08-17, 21:59   

Witam, robię sobie mocniejsze sprzęgło do driftowozu E46 328i,
- Odelżony jednomas M50 rozwiercony na 240mm
- Docisk z M57D30
- Tarczy mi właśnie brak
Skąd wziąć tarczę? Wałek mam na 22 zęby bo skrzynia jest 6b.
Czy obowiązkowo przy jednomasie musi być tarcza ze sprężynkami?
Nie chodzi tutaj o komfort, gdyż usłyszałem opinie od kilku osób że po kilku tyś km lub kilku dziesięciu tyś km, od takiego sztywnego sprzęgła bez dwumasu i bez sprężynek mogą uszkodzić się panewki wału w silniku. Prawda to?
Bo szukam już miesiąc patentu na tarczę 22 zęby ze sprężynkami i 240mm i nie idzie znaleźć i nie wiem nawet czy takie istnieją
 
 
 
disu 
BMW Fan



BMW: E36 328
Imię: Daniel
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 50 razy
Wiek: 22
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 906
Skąd: Krosno
Wysłany: 03-09-17, 14:21   

Dajesz tarcze sztywną i będzie git :ok:
_________________
Moje 328 ;)
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=41609
 
 
plemniczek 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 116
Skąd: Radom
Wysłany: 03-10-17, 11:58   

Może ktoś podesłać link do tej tarczy Kagera? Szukam, szukam i coś zaleźć nie mogę. Ewentualnie jakiś nr części. Będę składał zestaw na docisku z 2.8. Jeden złożyłem na sztywnej tarczy i było niby git, ale może bym spróbował teraz na tarczy ze sprężynkami.
_________________

 
 
disu 
BMW Fan



BMW: E36 328
Imię: Daniel
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 50 razy
Wiek: 22
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 906
Skąd: Krosno
Wysłany: 03-10-17, 21:22   

Kager już jest nie do dostania, ja kupiłem na olx od typka co sprzedawał nówki tarcze 240mm do m30b35
haha wiesz co, ja jeżdże na takiej i jest niby git ale bym spróbował jak jest na sztywnej tarczy XDDD
_________________
Moje 328 ;)
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=41609
  
 
 
4Navig8 



BMW: E46
Imię: Marcin
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Wiek: 30
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 106
Skąd: Szczecin

Wysłany: 03-10-17, 21:54   

Reasumując... ogladałem filmiki na youtubie, m54b30 i zmodyfikowany flywheel to inaczej te koło dwu masowe. A to oznacza że można dopasować z m50 żeby było lżejsze co spowoduje szybsze wkręcanie się silnika na obroty? W każdym wypadku modyfikacje na plus jeżeli bierzemy osiągi pod uwagę?
_________________
Zobacz moje E46 -> Link http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=59311
 
 
plemniczek 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 116
Skąd: Radom
Wysłany: 04-10-17, 09:56   

4Navig8, Flywheel to inaczej koło zamachowe. Koło dwumasowe to Dual-mass flywheel, ale mniejsza z tym.
Tak. Silnik będzie szybciej wkręcał się na obroty. W teorii powinien na biegu szybciej wytracać prędkość po zdjęciu nogi z gazu. Osobiście nigdy się na tym nie skupiałem.
Można dopasować takie koło z m50. Trzeba je roztoczyć pod większy docisk np z M52B28 czy M57B30 na tarczę 240mm bo seryjnym docisku i tarczy 228mm za długo nie najeździsz.
Tu masz filmik ze sprzęgłem, które osobiście składałem. Jednomas M50 odelżony na 5.5kg, tarcza i docisk M52B28:
https://www.youtube.com/watch?v=HqLCMpD9-gQ

disu, ja wczoraj właśnie szukałem w różnych katalogach tego Kagera i znaleźć nie mogłem. Trudno. Najwyżej sklepie zestaw na zwykłej sztywnej tarczy. Na takiej było jeżdżone i w sumie jakichś przesadnych drgań nie było czuć. Kumpel w upalarce teraz też ma takie sprzęgło wsadzone i też jest git. Po prostu trochę mnie ciekawi jak to się zachowuje na tarczy ze sprężynkami.
_________________

 
 
4Navig8 



BMW: E46
Imię: Marcin
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Wiek: 30
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 106
Skąd: Szczecin

Wysłany: 04-10-17, 19:07   

Plemniczek, literówka z mojej strony. Dobrze ze ktoś przetarł ścieżkę.
Są też filmy z m52b28 w e36 jak wkręca się na obroty i odcina przy
7000 tysiącach.

Poszperałem po necie i znalazłem ciekawe rzeczy odnośnie czy coś
faktycznie dają te modyfikację. Z mojego
punktu widzenia, idę w tym kierunku i dozbrajam się w wiedzę :dewil:


EXEDY:

,,W tuningu oraz sporcie stosuje się koła zamachowe o masie znacznie
mniejszej w stosunku do kół oryginalnych. Dzięki temu możliwa jest poprawa
efektywności pracy układu przeniesienia napędu, a poprzez to zwiększenie
osiągów auta. Takie koła zamachowe proponuje uznana w branży Exedy.
W przeciwieństwie do oryginalnych kół zamachowych produkty Exedy
wykonane są z pojedynczych kawałków chromu - uzyskano w ten sposób
małą masę i bezwładność oraz wysoką wytrzymałość. Na kole nacięte są
perforacje, które zapewniają swobodny przepływ powietrza i wymuszają
efektywne chłodzenie całego zespołu sprzęgła. Mnogość unikalnych sprawia, że tuningowe koła Exedy świetnie
spisują się w sporcie, a także codziennej jeździe - przy tym są trwalsze od
elementów seryjnych.
Proces badań i certyfikatów przeprowadzono dla obrotów sięgających
nawet 15000 obrotów. Do takiej wartości producent gwarantuje sprawną pracę
sportowych kół zamachowych z logo Exedy.
  
 
 
yampik 



BMW: E46
Silnik: 325 M54
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 262
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 18-10-17, 19:12   

siema,
najprawdopodobniej kończy mi się dwumasa w e46 FL m54b25 :)

przeczytałem dokładnie cały temat, jednak mnogość odniesień do różnych silników itp. troszkę mi namieszała

czy jest możliwość kupienia gdzieś tańszego gotowego jednomasu pod m54b25?
http://www.iparts.pl/czes...101-972366.html

np. to :?
https://www.sprzegla24.pl...eo-835044/31692

tu chyba brakuje śrubek?


przy "rzeźbie" 1
potrzebuję jednomas z m50 i całe sprzęgło? i pasuje plug&play? czy trzeba jednomas szlifować itp. ?

przy "rzeźbie" 2
potrzebuję jednomas z m30 i zostawim moje sprzęgło?
+ przy sprzęgłach z m30 zauważyłem że są 2 typy (228 dla aut bez klimy i 230 dla aut z klimą)
_________________
Moja E46 325 Lift Sedan StahlBlau
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0,54 sekundy. Zapytań do SQL: 13