Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Współpraca z forum: bmw3er@bmw3er.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
BMW e36 m50 / m52 TURBO - Wycena części, zdjęcia!
Autor Wiadomość
Grafix 
///M3 FAN



BMW: e36
Imię: Karol
Silnik: m52b28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy
Wiek: 23
Dołączył: 10 Sie 2014
Posty: 232
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24-01-15, 12:35   BMW e36 m50 / m52 TURBO - Wycena części, zdjęcia!

Zapewne większość z posiadaczy silników m50 / m52 zastanawiała się przez chwilę ile może kosztować dobry zestaw turbo do swojego samochodu oraz jak co wygląda, niżej przedstawiam wam pełen kompletny zestaw turbo, są to same części, bez robocizny, przedstawione na obrazku i ceny + / - 10%:

1. Przekładka pod głowicę - 200 zł:


2. Świece stopień zimniejsze - 100 zł:


3. 2x Uszczelka pod głowicę NOWA - 250 zł:


4. Nowe śruby głowicy - 100 zł:


5. Turbo (GT35 63ar , przy 0,9 bara w 2,8L daje 420 KM) - 1400 zł :


6. Wastegate ((tial 38) albo za 400 zł (48 mm wodny tial) lub np. 400 zł 60 mm przy kolektorze wydechowym "TOPMAUNT") - 300 zł:


7. Wskaźnik EGT - 170 zł:


8. Zawór Blow Off (Polecany jest 50 mm turbosmart) - 200, 300 zł


9. MBC (nie jest wymagany) - 100 zł:


10. Regulator ciśnienia paliwa SARD podbijający FMU - 180 zł:


11. Flansza turbiny (wydech) - 50 zł:


12. Uszczelka turbo - 35 zł:


13. Trójnik do podłączenia przewodu smarującego turbo - 40 zł:


14. Zegar boost z warningiem 52 mm (w zależności jaki) - 150 zł, 200 zł:


15. Kolektor wydechowy żeliwny (w tym kolektorze max 44 mm WG) - 550 zł lub kolektor wydechowy "TOPMAUNT" na zamówienie - 1300 zł lub żeliwny obrócony (uwaga ! dziura w masce przy żeliwnym kolektorze "TOPMAUNT"):


16. Wtryski ok. 630 cc + - 1200 zł:


17. Ecumaster DET3 - 650 zł:


18. Intercooler 450 x 300 x 76 mm - 420 zł:


19. Pompa zewnętrzna bosch 044 - 317 zł:


20. Bandaż termiczny TURBO - 200 zł:

21. Bandaż termiczny na kolektor wydechowy - 80 zł:


22. Rury do dolotu , rury do wydechu , kolanka, samco i cybanty - 1300, 1500 zł:





23. Nowa uszczelka pod kolektor wydechowy - 50 zł:


24. Przewód turbo zakute końcówki - 350 zł, 400 zł:


25. Flansza Wastegate - 50 zł:


26. Flansza spływu oleju turbo - 50 zł:


27. Filtr odmy - 25 zł:


28. Łącznik wydechowy elastyczny 3 cale - 50 zł:


29. Tłumik środkowy - 300 zł:


30. Filtr stożkowy - 50 zł, 100 zł:


31. Nowa uszczelka pokrywy rozrządu - 100 zł:


Niektóre z cen mogą wynieść ok. 10% plus / minus, więc wychodzi nam ok. 9 tys, 10 tys zł za same części, dodajmy do tego montaż, jeżeli damy komuś weźmie min. 2,5 tys zł i dodajmy do tego strojenie całego układu i ew. poprawki, wyjdzie nam jakieś 15 tys zł za kompletne turbo do naszego BMW m50 / m52.


Rzućcie okiem:

e36 325i sedan TURBO:
https://www.youtube.com/watch?v=6CG9N3Y8pyc

e36 325i coupe TURBO:
https://www.youtube.com/watch?v=Y4TjotfTbJg
_________________

Ostatnio zmieniony przez yeahman 29-01-15, 17:13, w całości zmieniany 8 razy  
 
 
G1 ROCK 



BMW: 3 x E36
Imię: Paweł
Pomógł: 22 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 2030
Skąd: SOPOT
Wysłany: 24-01-15, 13:17   

Grafix,

Dobra robota :piwo:

Chciałbym poczytać osoby, które juz mają turbo lub są w trakcie na co jeszcze zwrócić uwagę
_________________
 
 
krzysiu134 
326KM 475Nm



BMW: E36 318i
Imię: Krzysiu
Silnik: m52b25 T
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 127
Skąd: z Południa
Wysłany: 24-01-15, 14:45   

G1 ROCK napisał/a:
Chciałbym poczytać osoby, które juz mają turbo lub są w trakcie na co jeszcze zwrócić uwagę


Masz jakieś konkretne pytania .

Co do kosztów to zrobiłem do 0,5 oraz powyżej , większość robiłem sam jak kolektor , rury dolotu ,strojenie miałem do wyboru dać zrobić lub kupić LC1 i zrobić samemu . Cały opis jest na BMW POŁUDNIE . Do 0,5 bara miałem doładowany seryjny silnik m52b25 , po zmianie bloku i korb zostało zwiększone do bezpiecznego 0,8 bara . Ceny są podane z mojego doświadczenia plus około 1tyś na nieoczekiwane wydatki .


_________________

Ostatnio zmieniony przez krzysiu134 24-01-15, 15:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Grafix 
///M3 FAN



BMW: e36
Imię: Karol
Silnik: m52b28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy
Wiek: 23
Dołączył: 10 Sie 2014
Posty: 232
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24-01-15, 15:07   

Na czym dokładnie polega strojenie LC1? Jak możesz wyjaśnij co to dokładnie jest i na czym polega taka operacja, jestem ciekaw.
_________________

 
 
krzysiu134 
326KM 475Nm



BMW: E36 318i
Imię: Krzysiu
Silnik: m52b25 T
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 127
Skąd: z Południa
Wysłany: 24-01-15, 15:31   

Sonda szerokopasmowa Innovate LC1/2 służy do kontroli składu mieszanki powietrza do paliwa i na podstawie jej wskazań robisz korekty np. DET3 - na tym polega strojenie . Plus jeszcze korekta zapłonu itp.
_________________

 
 
Grafix 
///M3 FAN



BMW: e36
Imię: Karol
Silnik: m52b28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy
Wiek: 23
Dołączył: 10 Sie 2014
Posty: 232
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24-01-15, 15:45   

Ciężki temat do ogarnięcia, czy możliwe do wykonania przy pomocy internetu i takiej podstawowej wiedzy i sprzęcie o którym napisałeś?
_________________

 
 
krzysiu134 
326KM 475Nm



BMW: E36 318i
Imię: Krzysiu
Silnik: m52b25 T
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 127
Skąd: z Południa
Wysłany: 24-01-15, 15:56   

Najlepiej pojechać z osobą która zna temat i ci wszystko wytłumaczy ( ciężki temat wiedza kosztuje) i osoby które mają doświadczenie nie są chętne do dzielenia się wiedzą :zly: . Druga opcja uczysz się na błędach i dochodzisz do wszystkiego sam możesz łatwo uszkodzić silnik !! .
_________________

 
 
Grafix 
///M3 FAN



BMW: e36
Imię: Karol
Silnik: m52b28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy
Wiek: 23
Dołączył: 10 Sie 2014
Posty: 232
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24-01-15, 16:22   

Czyli reasumując zakupić części można samemu, montaż samemu można też poprowadzić mając jakąś już tam widzę na temat m50/m52 ale first start i cały przegląd i strojenie zostawić specjaliście od turbo? I tak zaoszczędzić można bardzo dużo pieniędzy robiąc takie coś samemu bo w sumie montaż części, rozebranie silnika nie jest rzeczą kolosalnie ciężką. Robić to wg schematów żeby niczego nie pomieszać.
_________________

 
 
krzysiu134 
326KM 475Nm



BMW: E36 318i
Imię: Krzysiu
Silnik: m52b25 T
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 127
Skąd: z Południa
Wysłany: 25-01-15, 08:48   

Grafix napisał/a:
Czyli reasumując zakupić części można samemu, montaż samemu można też poprowadzić mając jakąś już tam widzę na temat m50/m52 ale first start i cały przegląd i strojenie zostawić specjaliście od turbo? I tak zaoszczędzić można bardzo dużo pieniędzy robiąc takie coś samemu bo w sumie montaż części, rozebranie silnika nie jest rzeczą kolosalnie ciężką. Robić to wg schematów żeby niczego nie pomieszać.


Robiąc wszystko samemu możesz dużo kasy zaoszczędzić mając podstawową wiedzę co z czym podpiąć możesz wszystko samemu zrobić . Tylko zanim oddasz komuś auto do strojenia sprawdz ile aut już ma na koncie i właściciele są zadowoleni . W podpisie mam linka do mojego BMW .
W linku masz jak ja mam poskładane - https://www.youtube.com/watch?v=z5nudL7pSaM
_________________

Ostatnio zmieniony przez krzysiu134 30-01-15, 07:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Grafix 
///M3 FAN



BMW: e36
Imię: Karol
Silnik: m52b28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy
Wiek: 23
Dołączył: 10 Sie 2014
Posty: 232
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 25-01-15, 10:01   

Bardzo dobry filmik, prosty ale dużo z niego można zrozumieć.

Jak możesz weź mi odp. na kilka pytań...

Jak wyglądała wymiana wtrysków? Po prostu wymiana i już? Czy jakieś ustawianie?
Podłączałeś całe turbo przez przepływomierz czy usunąłeś go totalnie? Jak to działa? I czy da się przez seryjny przepływomierz podłączyć całe turbo do takich wartości jak Ty masz?
Dawałeś łącznik elastyczny 3 calowy do układu wydechowego?
Jaki masz tłumik końcowy? Przelotowy, czy normalny?
Musiałeś przerabiać sprzęgło (łapę) czy zrobiłeś to po prostu? Czy wystarczy wymiana na mocniejsze?
Ruszałeś świece, dawałeś stopień zimniejsze czy nie?
Jaki efekt jest do 0,5 bara, czuć różnicę w przyspieszeniu?
_________________

 
 
krzysiu134 
326KM 475Nm



BMW: E36 318i
Imię: Krzysiu
Silnik: m52b25 T
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 127
Skąd: z Południa
Wysłany: 25-01-15, 13:25   

Grafix napisał/a:
Jak możesz weź mi odp. na kilka pytań...

Jak wyglądała wymiana wtrysków? Po prostu wymiana i już? Czy jakieś ustawianie?
Podłączałeś całe turbo przez przepływomierz czy usunąłeś go totalnie? Jak to działa? I czy da się przez seryjny przepływomierz podłączyć całe turbo do takich wartości jak Ty masz?
Dawałeś łącznik elastyczny 3 calowy do układu wydechowego?
Jaki masz tłumik końcowy? Przelotowy, czy normalny?
Musiałeś przerabiać sprzęgło (łapę) czy zrobiłeś to po prostu? Czy wystarczy wymiana na mocniejsze?
Ruszałeś świece, dawałeś stopień zimniejsze czy nie?
Jaki efekt jest do 0,5 bara, czuć różnicę w przyspieszeniu?


U mnie wtryski pasowały P&P - muszą mieć taką samą wysokość i średnicę w listwie oraz w kolektorze , zawsze można przerobić . Pamiętaj że są też wtryski wysoko i nisko-omowe. Po zmianie pojemności wtrysków zawsze musisz sprawdzić AFR i strojenie .
Dałem przepływomierz (mam na drucie) przed turbo i korzystam z niego cały czas (w planach mam jego usunięcie) , można go zastąpić mapsensorem np. wbudowanym w DET -jest taka opcja.
Łącznika nie dawałem tłumiki oba mam przerobione z seryjnych przelotowych (z 2,5tds) takie miałem po swapie w stanie idealnym, powiększonych do 3 cali.
Łapa sprzęgła jest przerobiona ,nowy zestaw jest niższy o 11mm (foto) . Widziałem już patenty z przedłużaniem wysprzęglika czy jakimiś podkładkami.



Świece mam seryjne ze zmniejszoną przerwą w tym roku przy wymianie zakładam zimniejsze .
Przy doładowaniu 0,5 bara przyrost jest około 40% składa się na to dużo czynników jak dobór turbiny , strojenie itp. Z mojego doświadczenia różnica jest duża :oczy: i warto nawet dmuchać 0,5 bara .
W pierwszym poście pisałeś o regulatorze ciśnienia paliwa jak dla mnie jest zbędny ponieważ przy nadciśnieniu na listwie i tak wzrasta ciśnienie nawet do 4,5bara przy doładowaniu około 0,8 bara (foto)




ps co do strojenia to masz pewną osobę (Michał M.) w Poznaniu :ok: która się tym zajmuje już długo i zrobiła dużo projektów
_________________

 
 
Grafix 
///M3 FAN



BMW: e36
Imię: Karol
Silnik: m52b28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy
Wiek: 23
Dołączył: 10 Sie 2014
Posty: 232
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 25-01-15, 15:47   

Fajnie dzięki o to mi właśnie chodziło, słuchaj a jak wygląda spalanie po założeniu takiego turbo? np. do 0,5 bara.
_________________

 
 
krzysiu134 
326KM 475Nm



BMW: E36 318i
Imię: Krzysiu
Silnik: m52b25 T
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 127
Skąd: z Południa
Wysłany: 26-01-15, 08:44   

Jak masz dobrze wystrojone to na podciśnieniu mi pali tyle co seria a na doładowaniu to jedna wskazówka od przyspieszenia idzie do góry a od paliwa w dół :lol: .
Jak ostatnio zalałem za 100zł to przy ostrej jeździe na autostradzie i obwodnicy zrobiłem około 40km :O .
_________________

 
 
Grafix 
///M3 FAN



BMW: e36
Imię: Karol
Silnik: m52b28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy
Wiek: 23
Dołączył: 10 Sie 2014
Posty: 232
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 26-01-15, 09:09   

Hehe to nieźle łoi na ostrej jeździe :) fajnie dzięki o to mi właśnie chodziło.
_________________

 
 
Ali3nz 



BMW: E36
Imię: Kamil
Silnik: M40B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 1 raz
Wiek: 23
Dołączył: 19 Gru 2014
Posty: 86
Skąd: Jarosław
Wysłany: 26-01-15, 09:46   

krzysiu134, a ile kucy wykrzesałeś na seryjnym m52 przy doładowaniu 0,5b?
_________________
"Bo prawdziwy facet powinien mieć wał.Przedni napęd jest dla dziewczynek. "

"Każdy wie, że zbiegają się laski, gdy widzą śmigło na rancie maski."
Ostatnio zmieniony przez Ali3nz 26-01-15, 09:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0,26 sekundy. Zapytań do SQL: 15