Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Współpraca z forum: bmw3er@bmw3er.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
Crankshaft sensor- co oznacza??
Autor Wiadomość
DIDI 
Black gleboszuracz



BMW: Czarne :)
Imię: Daniel
Silnik: M50B25
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 1417
Skąd: NBA
Wysłany: 21-06-09, 09:33   Crankshaft sensor- co oznacza??

"Crankshaft sensor" co oznacza ten komunikat?? Wyskoczył po podpięciu E 36 do kompa :niepasi:

Czyżby czujnik położenia wału korbowego? jest coś takiego??
_________________
"My robimy te manewry tuuuu, więc podejdź bliżej i zejdź trochę w dół..." :P

MOJE FELGI NA SPRZEDAŻ!!!
http://img511.imageshack....38/becikes3.jpg

Moja black bejbe ;) http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=279
 
 
Kratek 



BMW: Szukam
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 23 razy
Wiek: 28
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 3472
Skąd: BMW Zone
Wysłany: 21-06-09, 09:54   

No cos znalazłem :

"it is kind of difficult because you need small hands. 1st. remove the sensor from the engine and follow the wire under the intake runners. ( if you remove the oil filter cap, it will be easier) disconnect the connector but be sure it is the cam sensor and not the crankshaft sensor as they are next to each other. connect the new sensor and install it with a new o-ring. you will need to bring it to a dealer to reset the light "

Czyli :

Jest to trudny typ (zadania) ponieważ potrzebujerz małych rąk. Najpierw usuń czujnik z silnika i podążaj za sitem(?) pod dolotem wtrysku (?). Jeżeli usuniesz filtr oleju powinno byc łatwo.Odłącz złączke/wtyczke/łącze ale upewnij sie ze jest to czujnik krzywki a nie czujnik wału korbowego albo każdy inny. Podłącz nowy czujnik i zainstaluj go z nowym pierścieniem uszczelniającym. Może bedziesz potrzebował przynieśc/przyjechac go/nim do dilera aby zreserowac światło.

Nie wiem czy dobrze przetłumaczylem ale chyba tak jak cos to mnie poprawcie.
 
 
Annoth 


BMW: BMW 320 E30
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 2081
Skąd: Borowe k.Mrągowa
Wysłany: 21-06-09, 18:16   

DIDI napisał/a:
"Crankshaft sensor" co oznacza ten komunikat??


DIDI napisał/a:
Czyżby czujnik położenia wału korbowego?


Sam sobie odpowiedziałeś :piwo:
_________________
E30 forever
 
 
cross_man 


BMW: E30 325 ix
Imię: Marcin
Silnik: b20b25
Wiek: 31
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 31
Skąd: Brzeg
Wysłany: 22-06-09, 16:08   

crankshaft- z tego co pamietam z serwisowek motocyklowych to poprostu lancuszek rozrzadu a pamiec mam calkiem niezla wiec pewnie mam racje :)
 
 
 
seniorita 
wariatka ;)



BMW: e39 540 e46 330
Imię: Monika
Silnik: M54
Pomogła: 67 razy
Wiek: 95
Dołączyła: 11 Cze 2009
Posty: 5602
Skąd: WZ
Wysłany: 22-06-09, 16:32   

tak jak kolega już napisał chodzi o czujnik położenia/ustawienia wału korbowego nazywany też o ile dobrze pamiętam czujnikiem halla
http://www.auto-online.pl...iki/cz_polo.htm
ten link jest od innego auta ale zasada działania ta sama

cross_man napisał/a:
crankshaft- z tego co pamietam z serwisowek motocyklowych to poprostu lancuszek rozrzadu a pamiec mam calkiem niezla wiec pewnie mam racje :)


co do rozrządu (łańcuch) to ja raczej bardziej kojarzę timing chain albo cam chain
_________________

Gość zobacz i oceń mojego juniora
Gość zobacz i oceń mojego kapsla
Gość zobacz i oceń moje 5er
Ostatnio zmieniony przez seniorita 22-06-09, 16:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
DIDI 
Black gleboszuracz



BMW: Czarne :)
Imię: Daniel
Silnik: M50B25
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 1417
Skąd: NBA
Wysłany: 22-06-09, 16:38   

Dziwne bo wg, wielu gdyby padł ten czujnik to auto raczej nie odpali a o jeżdżeniu nie ma nawet mowy, a u mnie problem jest z obrotami na jałowym i to akurat mi sie zgadza, teraz tylko czy czujnik wału a mozę wałka rozrządu jest padniety i czy jest padniety, moze wystarczy wyczyscic kostki?? co o tym sadzicie??
_________________
"My robimy te manewry tuuuu, więc podejdź bliżej i zejdź trochę w dół..." :P

MOJE FELGI NA SPRZEDAŻ!!!
http://img511.imageshack....38/becikes3.jpg

Moja black bejbe ;) http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=279
 
 
seniorita 
wariatka ;)



BMW: e39 540 e46 330
Imię: Monika
Silnik: M54
Pomogła: 67 razy
Wiek: 95
Dołączyła: 11 Cze 2009
Posty: 5602
Skąd: WZ
Wysłany: 22-06-09, 16:48   

DIDI napisał/a:
Dziwne bo wg, wielu gdyby padł ten czujnik to auto raczej nie odpali a o jeżdżeniu nie ma nawet mowy, a u mnie problem jest z obrotami na jałowym i to akurat mi sie zgadza, teraz tylko czy czujnik wału a mozę wałka rozrządu jest padniety i czy jest padniety, moze wystarczy wyczyscic kostki?? co o tym sadzicie??


ale z tego co wiem, to mógł się zrąbać sam czujnik albo lekko przesunąć i wtedy też się wyświetla ten błąd
tyle że objawem powinien być wtedy spadek mocy szczególnie w górnym zakresie obrotów czyli generalnie rzecz biorąc mułowatość

raz tylko słyszałam, ze ktoś miał na odwrót, po odpaleniu gasło chyba że wkręcił na duże obroty, po wymianie czujnika wyszło ok,

ale to gdybanie bez sensu sprawdź czujnik, jak ktoś ma książkę sam naprawiam e36 to niech Ci przedyktuje ile Ohm powinien mieć bo nie pamiętam a tam to z tego co kojarzę jest.
_________________

Gość zobacz i oceń mojego juniora
Gość zobacz i oceń mojego kapsla
Gość zobacz i oceń moje 5er
 
 
 
x_e_o_n 



BMW: E60 530i SMG
Imię: Mariusz
Silnik: N53B30
Pomógł: 81 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 2521
Skąd: K/R/A/K/O/W
Wysłany: 22-06-09, 18:39   

to jest czujnik halla jego sie nie sprawdza opornosciow a przesuniecie czujnika nie da bledu samego czujnika tylko zlego polozenia walka wzgledem walu
_________________
ZAPRASZAM !!


 
 
seniorita 
wariatka ;)



BMW: e39 540 e46 330
Imię: Monika
Silnik: M54
Pomogła: 67 razy
Wiek: 95
Dołączyła: 11 Cze 2009
Posty: 5602
Skąd: WZ
Wysłany: 22-06-09, 19:07   

x_e_o_n, sory za może głupie pytanie, ale to po co przy tym czujniku jest podawana rezystancja?
_________________

Gość zobacz i oceń mojego juniora
Gość zobacz i oceń mojego kapsla
Gość zobacz i oceń moje 5er
 
 
 
lolejko 
moderator BIG L



BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 15510
Skąd: Kozienice
Wysłany: 22-06-09, 20:11   

Czujnik halla można sprawdzić miernikiem, ale to nie jest dokładne sprawdzenie najlepiej sprawdzić oscyloscopem.
Czujnik pokazuje błąd jeśli jest źle założony łańcuch rozrządu lub też źle przykręcony do obudowy jak i zanieczyszczony.
Najlepiej podmienić na chwilę czujnik na próbę aby sprawdzić czy występuje błąd czujnika.
_________________
BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15