Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Współpraca z forum: bmw3er@bmw3er.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
Wydech M42B18 E30
Autor Wiadomość
Control 

BMW: E30
Imię: Arek
Silnik: M40B16
Nadwozie: Coupe
Wysłany: 20-12-16, 21:34   Wydech M42B18 E30

Witam. Podobne tematy pewnie były, ale jako, że w temacie wydechów jestem zielony to mam kilka pytań.
W swojej e30 z m42 mam wydech Ferroz. Chyba tylko końcowy. Nie wiem również, czy katalizator jest cały, czy pusty. Od 2000 do 3000 obrotów dźwięk ma metaliczny co mi się nie podoba i chciałbym to zmienić, oraz dodać mu ładniejszy dźwięk, ciut głośniejszy, basowy (wiem, że to i tak nie r6 :lol: ). Z tyłu najlepiej jakby był pojedynczy, ścięty pod skosem. I poprowadzony w bok. Coś takiego miałem w m40b16, może być większa końcówka (ale bez przesady):

Moje pytania to:
1. Wydech składa się z (od przodu) baranów, katalizator, wydech środkowy i wydech końcowy, prawda?
2. Czy sama zmiana tłumika końcowego coś da? Jeśli tak to jaki kupić? Czy jakiś tłumik z allegro uniwersalny byle tłumikarz ogarnie? W jakich wymiarach go kupić do is'a? Ma ktoś linki do jakiegoś końcowego co będzie pasował do e30?
3. Co z tłumikiem środkowym? Może kupić przelotowy? Może być coś takiego? http://rm-motors.pl/pl/tl...-rm-motors.html Jeśli tak to jakie wymiary? Długość, średnica puszki i średnica dolotu i przelotu?
4. Co z katalizatorem? Co wstawić zamiast niego? Możliwe, że to przez niego jest taki dźwięk między 2-3k obrotów?
5. Czy jeśli dobrze myślę z tymi wyżej to jeśli bym kupił nr wydech końcowy, środkowy i coś zamiast katalizatora, zawiózł e30 do tłumikarza to on by to połączył w jedną całość?
Wiem, że moje pytania są całkowicie podstawowe, ale gdzieś się trzeba nauczyć ;)
Nigdzie nie ma dedykowanych wydechów do e30 318is, a ten dźwięk jest tak wkurzający, że się jeździć nie da :D