Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Współpraca z forum: bmw3er@bmw3er.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
Lakierowanie elementów zawieszenie konserwacja podwozia
Autor Wiadomość
Timo 1 


BMW: E36
Silnik: M52B20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2013
Posty: 424
Skąd: Pisz
Wysłany: 23-12-16, 23:11   Lakierowanie elementów zawieszenie konserwacja podwozia

W przyszłym roku chcę wywalić wszystko z podwozia mojego bmw żeby oczyścić całą rdzę zakonserwować na nowo wymienić przewody paliwowe i gumowe . I tu mam kilka pytań do was jak najlepiej to zrobić żeby wytrzymało to kilka lat .

Poprawiłem konserwację kilka razy gdzie była rdza czyściłem i zabezpieczałem ale teraz chcę zrobić to kompleksowo a i z używanych środków nie do końca byłem zadowolony .

A więc tak

Zmieniałem jakiś czas temu prawie wszystkie tuleje w tylnym zawieszeniu zostały stare tylko 2 tuleje na dyferencjale . Chciałbym odświeżyć jakoś wahacze sanki itp tylko tak żeby nie uszkodzić niedawno wymienionych tulejek co mają przejechane może z 15 tyś km ;)

Jak zabezpieczyć ewentualne ogniska rdzy które nie będą miały dziur żeby za 2 miesiące znowu rdza nie wyszła ?

Jakich środków użyć do konserwacji ? Czy przed konserwacją malować całe podwozie epoxydem ? Ile puszek 1 kg kupić na całe podwozie ?

Czym polakierować zaciski hamulcowe nie chcę raczej malować proszkowo chociaż w ostateczności nie wykluczam tego ;)

Chętnie wysłucham wszelkich pomocnych opinii na temat konserwacji podwozia ;)
_________________
 
 
Masters 



BMW: E30 M20b20 & E46 M57N2
Imię: Kamil
Silnik: 2,0i/3,0d
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 62 razy
Wiek: 25
Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 3203
Skąd: Mikołów
Wysłany: 24-12-16, 10:07   

Szkoda, że założyłeś nowe tuleje przed lakierowaniem, bo jeżeli ma to być zrobione porządnie to trzeba lakierować zawieszenie proszkowo, a to oznacza, że trzeba zdemontować tuleje i gumy, a niestety nie zawsze da się to zrobić nie uszkadzając ich. Elementy gdzie występuje rdza trzeba oczyścić do gołej blachy, najlepiej zrobić to przez piaskowanie (tak robiłem u siebie) lub strip na wiertarce, w ostateczności szczotka druciana (nie zawsze usuwa rdzę, czasem wbija ją w rowki i nagrzewa blachę). Na gołą blachę używasz epoxydu, a na epoxyd albo lakier albo baranek (używałem Wurth-a, dobre są też APP). Na spawy stosujesz masę uszczelniającą. Zaciski tylko i wyłącznie proszkowo lub ocynk, więc musisz dać nowe tłoczk i gumki itp. Farby, które są reklamowane jako "do zacisków" są do ...., bo wystarczy pół roku i temat wraca. Jakiś hammerite to już w ogóle fikcja.
Elementy dodatkowo możesz pokryć woskiem FERTAIN. Oczywiście od środka elementy należy zakonserwować.

Tak wygląda to u mnie na BMW E30. Prace poszły dalej, ale fotki pokazują mniej więcej jak to wygląda (nie mam oświetlonego kanału, więc za jakość przepraszam). Wszystkie elementy na foto są lakierowane proszkowo + całe nowe zawieszenie (gumy, tuleje itp.), przewody miedzane, w skrócie-nowe-stare E30.









Chyba opisałem wszystko. Powodzenia.
_________________
Wypożyczanie sprzętu do ROLOWANIA nadkoli (rolka) - Śląsk NAJTANIEJ, SZYBKO 24h/7 , więcej informacji PW.
 
 
Burza954 


BMW: E36
Imię: Sebastian
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2015
Posty: 189
Skąd: Bytom
Wysłany: 03-03-17, 17:58   

Odświeżę temat i zapytam.

Musze poprawić miejsca po blacharzu, bo niestety baranek odpadł w miejscu gdzie progi łączą się z podłogą(nie oczyścił miejsc, albo kijowy nałożył).
I czy jak te miejsca połączeń progu z podłogą oczyszczę do blachy, następnie odtłuszczę, tam gdzie jakiś nalot rdzy, oczyszczony a następnie dam preparat np. APP R-STOP, po wyschnięciu i odtłuszczeniu na to podkład epoxydowy (najlepiej jakiś w sprayu, bo brak pistoletu do malowania, APP ma tylko gruntujące w sprayu - polećcie coś), a potem w miejsca gdzie spawy chciałem dać masę uszczelniającą: APP SEAL 10, a na koniec na wszystko pokryć wszystko barankiem, preparatem do konserwacji podwozia z firmy APP, ale nie wiem co najlepiej wybrać. Czy APP U100 (nowość) czy droższy APP U210? I czy to byłby koniec czy coś jeszcze?
Z góry dzięki za odpowiedź czy tak jak wykonam pracę będzie ok czy źle? I z góry dzięki za nakierowanie mnie na dane preparaty. Dodam, że czytałem i wiem że są lepsze, ale APP odpowiada mojemu portfelowi.

Jeszcze raz liczę na szybką odpowiedź, bo chciałbym już zakupić preparaty (bo brak chwilowych wydatków), a jak zrobi się tylko ciepło (ok 20st) chciałbym zacząć działać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 14