Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Współpraca z forum: bmw3er@bmw3er.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
Błąd 4B90 Bmw e46 2.0 318d
Autor Wiadomość
omegarew 
Nowy User - Witamy ;)

BMW: 318d
Nadwozie: Touring
Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 5
Skąd: kargowa
Wysłany: 13-01-18, 15:11   Błąd 4B90 Bmw e46 2.0 318d

Witam, ostatnimi czasy auto zaczeło dłużej niż normalnie odpalać. Od kilku dni jeżdząc do pracy kompletnie straciła moc, momentami dostawała kopa. Z reguły wogóle nie reagowała na gaz. Pedał w podłogę i zero reakcji nawet spalanie nie rosło. Ledwo sie kulała. Lepiej było jak leciutko gaz wcisnąłem to mimalnie się rozpędzała. Czasami coś tam łykła wzrosło i wtedy szedł ale rzadko. Było z tym coraz gorzej aż nie szło wogóle ruszyć z miejsca bo gasła, aż do momentu w którym jestem teraz mianowicie nie odpala wcale. Kręci kręci coś tam niby próbuje i znowu kreci kręci.

Kolega podpinał się pod komputer i wyszedł błąd 4B90 (kontrola ciśnienia szyny paliwowej przy uruchomieniu - nieciągły) Pompka pod spodem auta sprawdzona przytykana palcem daje normalnie.

Analizowaliśmy wykres ciśnienia jaką daje pompa live podczas prób odpalania i… Wykres wyglądał następująco:

Pompa dobija do prawie 500 potem od razu pionowa kreska na dół do około 40 potem pionowa do góry prawie 500 potem znowu od razu 40. Zauważyłem że auto właśnie coś tam próbuje wtedy kiedy sięga 500, ale zaraz spada prawie do zera i od nowa.

Teraz kilka teorii jakie wysnuliśmy prosiłbym o ich analize.

1. Zawór pompy wysokiego ciśnienia sprawny, bo do szyny dochodzi to ciśnienie 500 atmosfer ? A poza tym z zewn, podawaliśmy napięcie i słychać że stuka.
2. Czujnik ciśnienia paliwa sprawny, bo wychwytuje wysokie ciśnienie i coś wysyła bo zaraz się zmienia wykres tyle że do 40?
3. Pompa wysokiego ciśnienia sprawna, bo przecież jest wstanie fajne ciśnienie wytworzyć?
4. Wtryski, w miarę ok chociaż warto zrobić test szczelności, ale chyba niemożliwe że całe ciśnienie przez nie ucieka prawda? bo schodzi prawie do zera jak wcześniej wspomniałem.
5. Winowajcą najprawdopodobniej jest zawór regulacji ciśnienia w szynie? bo jak mówiłem wykres schodzi na dół czyli czujnik coś tam wysyła chyba i reaguje zawór ale może źle.
Nie chciałbym go w ciemno kupować wolałbym go jakoś sprawdzić elektrycznie czy nie ma żadnej możliwości na jego sprawdzenie ? Jakiś opór może ma, ktoś wie ile? czy coś. Proszę o poradę.

Bardzo proszę o pomoc, Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15