Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Współpraca z forum: bmw3er@bmw3er.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
Zawieszenie BMW E36
Autor Wiadomość
azzurek 



BMW: E36 325 TD
Imię: Damian
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 186
Skąd: Wrocław
  Wysłany: 08-02-10, 20:38   Zawieszenie BMW E36

Mam do Was pytanko nad którym się zastanawiam od kilku dni.
Nie jestem specem od zawieszenia a wiem, że niedługo mi się szykuje jak to mechanik mówi "wymiana zawieszenia".
Zastanawiam się co może mieć na myśli.
Dlatego jeśli ktoś może, proszę o podanie elementów wraz z ilością ( tzn. np. ilość wahaczy ) i innych elementów ulegających eksploatacji.
Moja wiedza niestety zawęża się do amortyzatorów, sprężyn, ew. wahaczy... :wstyd:

będę wdzięczny za odpowiedź
_________________
Car: http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=8003
----------------------------------------------
Reanimacja 80%
Mod 1 0%
Ostatnio zmieniony przez yeahman 27-08-10, 00:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
xxxBMWxxx24 


Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 419
Wysłany: 08-02-10, 20:41   

jezeli chodzi o tył to tuleje metalowo-gumowe a jezeli o przód to sworznie
 
 
azzurek 



BMW: E36 325 TD
Imię: Damian
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 186
Skąd: Wrocław
Wysłany: 08-02-10, 22:59   

a wahacze mogą ulec uszkodzeniu?
Jak narazie wnioskuje że uszkodzeniu mogą ulec:
- amortyzatory i sprężyny
- z tyły tuleje metalowo-gumowe
- z przodu sworznie
co mamy jeszcze ? te wahacze? z tego co mniej-więcej wiem to mamy na 1 koło z tyłu 3 wahacze? - myle sie?
A z przodu?
_________________
Car: http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=8003
----------------------------------------------
Reanimacja 80%
Mod 1 0%
 
 
astekk 


Imię: Bartek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 33
Skąd: Tuliszków
Wysłany: 08-02-10, 23:17   

wahacz przedni w bmw składa się tak jak mówiłeś ze sworznia plus są jeszcze tuleje gumowe po 2 na wahacz.dochodzą jeszcze końcówki drążków drążki kierownicze.a tył na koło 1 wahacz i tuleje te które wymieniłeś
_________________

 
 
adamossE36 
pirat drogowy xd



BMW: E46
Silnik: m52b28
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 8 razy
Wiek: 28
Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 1523
Skąd: Tykocin
Wysłany: 08-02-10, 23:24   

no nie zgodze sie z toba astekk, z tylu sa dwa wachacze górny i dolny.
 
 
astekk 


Imię: Bartek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 33
Skąd: Tuliszków
Wysłany: 08-02-10, 23:27   

racja zwracam honor z tyłu:
1.wahacz poprzeczny górny lewy
2.wahacz poprzeczny górny prawy
3.wahacz poprzeczny dolny
czyli w rezultacie mamy 3 sztuki
_________________

 
 
yeahman 
Administrator



BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy
Wiek: 31
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 7445
Skąd: BMW3ER
Wysłany: 09-02-10, 00:17   

Tak podstawowo to:

Przód:
Wachacz trójkątny. Mocowany na 2 tulejach i 1 sworzniu. Tuleje i sworzeń zużywają się z upływem czasu jazdy po dziurawych drogach. By złamać waahacz trzeba sie postarać :)
Sprężyna + armortyzator = kolumna - zużywa sie z upływem czasu.
Drążki kierownicze z końcówkami, stabilizatory. Delikatne elementy któree też się szybko zużywają w Polsce.

Tył:
Tam masz 3 wahacze. Jeden to potężny mocujący tylne koło do podłogi auta, ma kąt prawie 90 stopni i mocowany jest pod tyłkiem pasażera z tyłu. Ma 2 tuleje. Drugi to z gniazdem spręzyny, ma 2 tuleje jest przymocowany od piasty koło i do tylnych sanek. Trzeci to tak zwany patyk, wahacz delikatny - ma dwie tuleje na obu końcach i trzyma zbieżność koła. Z tyłu masz do tego jeszcze całą serię mocowań tylnej belki. Wszystko na tulejach czyli metalowa rurka zalana gumą. Jak zwulkanizowany metal się odczepi od gumy zaczynają się problemy. Z tyłu też amortyzator i sprężyna ale tu już nie w kolumnie a osobno. Na tyle też jest stabilizator - ale to raczej uszkodzeniu nie podlega nawet na Polskich wertepach.

To tak z grubsza o co biega. Jak coś źle napisałem to mnie poprawcie od 6 rano na nogach i czas iść spać :P
_________________
 
 
 
vmasher 



BMW: 2xE30/2xE36/E38
Imię: Łukasz
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 149 razy
Wiek: 32
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7355
Skąd: ten dym
Wysłany: 09-02-10, 00:28   

astekk napisał/a:
wahacz przedni w bmw składa się tak jak mówiłeś ze sworznia plus są jeszcze tuleje gumowe po 2 na wahacz

yeahman napisał/a:
Przód:
Wachacz trójkątny. Mocowany na 2 tulejach i 1 sworzniu


poprawka panowie

w E36 z przodu mamy na jednym wahaczy po dwa sworznie i po jednej tulei :P
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
azzurek 



BMW: E36 325 TD
Imię: Damian
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 186
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-02-10, 13:44   

Tak więc powiedzmy finansowo-allegrowo max. koszt wymiany zawieszenia to :
1. Amortyzatory 4szt średniej + oboje jakości firmy max-gear 450 pln
2. Sprężny firmy Kayba przód + tył 240 pln
3. Drążek kierowniczy + końcówka L/P 75 pln
4 .Wahacz przedni lewy i prawy (nowy) ok. 320 pln
5. Wahacz tył poprzeczny dolny l i p ok. 200 pln
6. Wahacz tył poprzeczny górny l i p ok. 200 pln
7. SWORZNIE WAHACZA ZESTAW 4SZT MEYLE (4stk starczy?) 199 pln
8. 4stk tuleje wahacza ok. 160 pln
----------------------------------------------------->>suma sumarum zawieszenie przódi tył mamy za ok.1844 pln
Coś jeszcze?
_________________
Car: http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=8003
----------------------------------------------
Reanimacja 80%
Mod 1 0%
 
 
yeahman 
Administrator



BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy
Wiek: 31
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 7445
Skąd: BMW3ER
Wysłany: 09-02-10, 14:34   

A po co wachacze chcesz wymieniać? Jesli nei są skrzywione i w aucie da się ustawić zbieżność i geometrię to nie ma sensu wymieniać wachaczy.

Remnot zawieszenia to
Amortyzatory + sprężyny - 1000zł średniej firmy
Komplet tulei, sworzni = 500zł średniej formy
Drażki, stablilizatory = 150zł średniej firmy
+ Robocizna.
_________________
 
 
 
xxxBMWxxx24 


Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 419
Wysłany: 09-02-10, 14:47   

azzurek napisał/a:
Tak więc powiedzmy finansowo-allegrowo max. koszt wymiany zawieszenia to :
1. Amortyzatory 4szt średniej + oboje jakości firmy max-gear 450 pln
2. Sprężny firmy Kayba przód + tył 240 pln
3. Drążek kierowniczy + końcówka L/P 75 pln
4 .Wahacz przedni lewy i prawy (nowy) ok. 320 pln
5. Wahacz tył poprzeczny dolny l i p ok. 200 pln
6. Wahacz tył poprzeczny górny l i p ok. 200 pln
7. SWORZNIE WAHACZA ZESTAW 4SZT MEYLE (4stk starczy?) 199 pln
8. 4stk tuleje wahacza ok. 160 pln
----------------------------------------------------->>suma sumarum zawieszenie przódi tył mamy za ok.1844 pln
Coś jeszcze?


Taką robote to można wykonac jak sie planuje jezdzic autem jeszcze 10lat :lol: , jak wachacze sa proste to bez sensu je wymieniac.
 
 
azzurek 



BMW: E36 325 TD
Imię: Damian
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 186
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-02-10, 15:04   

xxxBMWxxx24 napisał/a:
Taką robote to można wykonac jak sie planuje jezdzic autem jeszcze 10lat :lol: , jak wachacze sa proste to bez sensu je wymieniac.
tak tak.. ja tylko tak licze ile teoretycznie może kosztować taki remont.
_________________
Car: http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=8003
----------------------------------------------
Reanimacja 80%
Mod 1 0%
 
 
Reeper 



BMW: BMW E46 323i
Silnik: M52tuB25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 286
Skąd: ???
Wysłany: 09-02-10, 17:46   

To ja sie przyłacze do tematu bo nie bede niepotrzebnie zakładał nowych. Z przodu po prawej mam luzy na sworzniu dolnym i niewiem czy wymieniac tylko ten czy odrazu prawy i lewy a moze odrazu caly komplet z prawej i lewej.

Pozdro !!
_________________
 
 
xxxBMWxxx24 


Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 419
Wysłany: 09-02-10, 17:54   

jak robic to mozna wypluc sie z kasy juz na komplet, widze ze jestes z okolic, jakby co to mam komplet wachaczy po renowacji na czesciach lemfodera, wachacze zmontowane, założone do auta i znowu zdjęte, nie przejechały nawet 1km
 
 
Reeper 



BMW: BMW E46 323i
Silnik: M52tuB25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 286
Skąd: ???
Wysłany: 09-02-10, 17:59   

Dzieki ale wachacze mam zdrowe i raczej wole kupic calkowicie nowy zestaw. Z tym pytaniem to chodzi mi czy jak np wymienie sworznie to czy nic nie bedzie jak nie wymienie innycg czesci , ktore np moga miec minimalne luzy i przez to znowu wyrabac nowe czesci .
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 14